مسئولان عراقی بعد از داعش  نسلی مؤمن به باورهای دینی و انقلابی پرورش دهند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان عراقی به مسائل فرهنگی پس از عبور از بحران های امنیتی گفت: عراق می تواند با بهره گیری از تجارب ایران، به موفقیت دوچندان دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز ، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در دیدار با نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق اظهار داشت: عراق می تواند با بهره گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی به موفقیت دوچندان و کاهش آسیب ها دست یابد.

هاشمی شاهرودی بر توجه به مسائل فرهنگی پس از پیروزی اخیر و عبور از بحران های امنیتی تاکید کرد و گفت: بعد از عبور موفقیت آمیز عراق از بحران های امنیتی، اکنون ضرورت دارد مسئولان، اهتمام و توجه بیشتری به مسائل اجتماعی، فرهنگی و تربیتی به ویژه در قبال نسل جوان داشته باشند تا بتوانند نسلی مؤمن به باورهای دینی و انقلابی پرورش دهند و مدیران جوان لایق و توانمند را وارد سطوح مختلف مدیریتی کشور کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به نقش معارف اهل بیت علیهم السلام در پیروزی های اخیر عراق تصریح کرد: مسئولان عراقی که بحمدالله از بحران های امنیتی عبور کرده اند، در این مرحله می توانند با توسعه و ارتقای فعالیت نهادها و موسسات فرهنگی و ورود به عرصه های بین المللی برای پاسخگویی به شبهات دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام به تثبیت قدرت نرم و سرمایه های معنوی وحدت بخش کشورشان کمک کنند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار گفت: دشمنان اسلام که درصدد تحمیل بحران های امنیتی به کشور عراق بودند با مقاومت دولت، مردم، روحانیت، ارتش و حشد الشعبی شکست خوردند. اکنون امریکا و اسرائیل پروژه نفوذ را در عراق دنبال می کنند و طبق گزارش های رسیده می کوشند از طریق موسسات غیردولتی به نفوذ در بین نخبگان بپردازند و آنها را به سوی خود جذب کنند.

نوری مالکی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دولت در حل مشکلات و تسهیل خدمات عمومی به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان شهرهای دور افتاده و آوارگان و آسیب دیدگان از جنگ و تجاوز داعش، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود، یکی از راهبردهای دولت عراق را توجه به زیرساخت ها و نیازهای مختلف جامعه با تاکید بر حل آسیب ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی دانست.

معاون رئیس جمهور عراق آمادگی کشورش را برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی به ویژه تسهیل ورود فعالان اقتصادی ایرانی و ایجاد زمینه مشارکت آنان در پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی در عراق اعلام کرد.

کد خبر: 833708

وب گردی

وب گردی