کلانتری: همکاری های  وزارت کار با دانشگاه آزاد برای ایجاد تعاونی های دانشجویی

آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه ها و تعاونی ها ارکان وابسته به هم هستند و برای دانشجویانی که قصد ورود به بخش تعاون دارند معاونت تعاون وزارت کار، تشکیل تعاونی های دانشجویی را پیشنهاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر گفت: هدف از برگزاری جشنواره های اینچنینی ایجاد انگیزه در بین تعاونگران و توجه بیشتر به بخش تعاون است.
کلانتری افزود: در اهمیت کار و خرد جمعی هیچ تردیدی نیست و فرهنگ کار جمعی باید از ابتدایی و مدرسه شروع شود و در دانشگاه ادامه یابد.
او ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه فقر مهارت است و فارغ التحصیلان با خرید و فروش و فعالیت های اقتصادی آشنایی حقوقی ندارند و در جمع این همه فارغ التحصیل، درصد کمی به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها می پردازند و از خلاقیت های فردی برای ورود به بازار کار استفاده می کنند.
معاون تعاون وزارت کار تصریح کرد: آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه ها و تعاونی ها ارکان وابسته به هم هستند و برای دانشجویانی که قصد دارند به بخش تعاون وارد شوند، معاونت تعاون تشکیل تعاونی های دانشجویی را پیشنهاد می کند.
کلانتری با تاکید بر این که با دانشگاه آزاد و تعدادی از مراکز آموزش عالی همکاری داریم افزود: یکی از موفق ترین تعاونی ها بانک و بیمه است که قصد داریم نوع تعاونی ها را افزایش دهیم.
او گفت: ورود به تعاون و کار جمعی در جامعه ی ما ضروری است که اگر مبتنی بر نیاز بازار کار شکل بگیرد می تواند در اقتصاد تحول ایجاد کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تجربیات تعاونی های روستایی در هند و برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: تعاون در همه دنیا توانسته است گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
او اضافه کرد: بسیاری از تعاونگران به دیده شدن و میدان دادن نیاز دارند.
کلانتری خاطر نشان کرد: روستاهای کشور می توانند با تعاونی ها توسعه یابند و با تعاونی های تولیدی،گردشگری خدماتی و روستایی بسیاری از فارغ التحصیلان می توانند در روستا بمانند و کار کنند.
او در پایان گفت: امروزه حدود 160 تعاونی دانش بنیان داریم که باز هم رو به گسترش است.
403

کد خبر: 833764

وب گردی

وب گردی