اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از معضل بیکاری است

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، تنها راه برون رفت کشور از معضل بیکاری است، گفت: چندین سال است که سیاست‌های نظام بر برون‌سپاری فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی است و تعاونی‌ها یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند فعالیت‌های دولتی را بر عهده گرفته و انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیری شامگاه دوشنبه (13شهریور ماه) در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان در سالن شهدای کارگر کرمان اظهار‌داشت: اگر مردم تولیدات داخل کشور را مصرف کنند، اقتصاد کشور متحول می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نماد مردمی کردن اقتصاد در کشور هستند گفت: با شرایطی فعلی کشور در موضوع اقتصادی راهی جز مقاوم کردن اقتصاد کشور با کمک مردم نداریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، تنها راه برون رفت کشور از معضل بیکاری است افزود: چندین سال است که سیاست‌های نظام بر برون‌سپاری فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی است و تعاونی‌ها یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند فعالیت‌های دولتی را بر عهده گرفته و انجام دهد.

امیری با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی نیز تاکید بر خصوصی‌سازی و گسترش همین تعاونی‌ها است خاطر‌نشان کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز هم در بودجه سنواتی و هم در برنامه ششم توسعه تاکید بر تقویت تعاونی‌ها شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه امسال سال اول برنامه ششم است و تعاونی‌ها باید مطابق برنامه، 25 درصد از اقتصاد کشور را به دست بگیرند گفت: این مهم محقق نخواهد شد مگر با تشکیل تعاونی‌های زنجیره‌ای و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه در کشور در هر خانواده‌ای تعدادی بیکار وجود دارد افزود: اگر همت ملی بر این باشد که از تولیدات داخلی مصرف کنیم، قطعا تمام مشکلات اقتصادی کشور برطرف شده و باعث اشتغال می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی‌های نمونه‌ای در استان کرمان فعالیت می‌کنند تاکید کرد: توسعه استان کرمان در گروی استفاده از تولیدات این تعاونی‌ها است و مصرف کالاهای خارجی، جوانان استان را بیکار می‌کند.

901

کد خبر: 833776

وب گردی

وب گردی