صدور مجوز تاسیس دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:برای رسیدن به توسعه پایدار در روستاها اول باید تفکر مردم روستاها عوض شود تا به اهداف توسعه پایدار دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از به بهره برداری رسیدن 11 هزار و 500 پروژه در سال گذشته در دهیاری های کشور خبرداد و گفت : براساس برنامه، وزارت کشور از روستائیانی که برای توسعه روستاها برنامه ارائه کنند، حمایت می کند.

سعیدرضا جندقیان افزود: بر اساس این طرح، وزارت کشور خدماتی شامل هماهنگی، صدور مجوز، تسهیلات، جلب مشارکت بخش خصوصی و مشارکت مردمی را در این زمینه ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود ، افزود : ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.
جندقیان گفت : در حال حاضر 95 درصد از تولیدات کشور از روستاهاست، به دلیل برنامه های گذشته جمعیت روستاها کاهش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دهیاران روستاها بدون منابع دولتی برای گسترش سرمایه‌گذاری تلاش کنند، اضافه کرد : اکنون در توسعه یافته‌ترین دوران هستیم و باید از ظرفیت‌های داخلی و درونی استفاده کرد و رویکردها را مبتنی بر توسعه قرار دهیم.
وی افزود: اگر بخواهیم ساختار را به سمت توسعه ببریم باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و خودمان کاری انجام دهیم و منتظر کمک اطرافیان نباشیم.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خطاب به دهیاران خاطرنشان کرد: شورا‌ها و دهیاران باید برای تحقق رویکردها گام بردارند و در ایده‌پردازی خلاقیت داشته و همچنین در درون روستا برای محورهای توسعه باید با تدبیر مناسب، عمل کنند.
جندقیان‌ با بیان اینکه 72 درصد منابع دولتی در دولت یازدهم محقق شده است، تصریح کرد: از زمان تاسیس دهیاری‌ها از سال 82 تاکنون 10 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های کشور توزیع شد که 7 هزار و 900 میلیارد تومان در دولت یازدهم بوده است.
وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته 11 هزار و 500 پروژه در دهیاری‌های کشور به بهره‌برداری رسید و 4 هزار و 250 دهیاری هم به دهیاری‌های کشور اضافه شد، گفت: کل اعتبارات دهیاری‌ها باید در منطقه روستا براساس مقررات هزینه شود و دهیاران باید هر 6 ماه یک‌بار عملکردشان را ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز تاسیس دهیاری‌ها و نیز تخصیص اعتبار یکی از برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌هاست که از ابتدای راه‌اندازی این معاونت آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
وی افزود : به منظور عدالت‌محوری و با هدف بهره‌مندی جمعیت روستایی بیشتر از پوشش خدمات نهاد دهیاری و با عنایت به محدودیت‌های اعتباری در این زمینه از ابتدای این فعالیت در هر مقطع زمانی حدنصاب افراد خاصی برای صدور این مجوز در نظر گرفته می‌شود.
در حال حاضر بیش از 33هزار و 500دهیاری در کشور فعال است.

705

کد خبر: 833783

وب گردی

وب گردی