ضیایی:فعلا در مسئولیت خود هستم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما با شایعات کار نمی‌کنیم و با واقعیت‌ها پیش می رویم. فعلا من در مسئولیت خود هستم و به عنوان جمعیت هلال احمر خودمان را برای انتخابات فدراسیون جهانی آماده می‌کنیم که در حال حاضر یکی از کاندیداهای نایب رئیسی آن هستم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر در مورد شایعات تغییرات در ریاست جمعیت گفت: ما با واقعیتها پیش می‌رویم و خود را برای انتخابات نایب رئیسی فدراسیون جهانی آماده می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات در ریاست جمعیت بر کاندیدا بودن ایران تاثیر میگذارد یا خیر؟ گفت: این مسئله پنجاه- پنجاه است. در واقع 50 درصد از ظرفیت مربوط به فردی است که به عنوان کاندیدا معرفی می شود و 50 درصد دیگر مربوط به شرایط جمعیت است. بنابراین به این شکل نیست که هر فردی بتواند موقعیت نایب رئیسی را به دست بیاورد. یک سری شرایط مربوط به فرد مورد نظر است و برای کاندیداها مورد توجه قرار می گیرد و عضویت در شورای حکام و یا انتخاب به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی به سادگی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با تغییر رئیس جمعیت هلال احمر کرسی نایب رئیسی احتمالی هم از دست برود، گفت: همانطور که گفتم این موضوع 50-50 است و انتقال کرسی ها امکانپذیر است اما برای آن باید پروسه‌ای طی شود. به عنوان مثال در شورای حکام که فردا جلسه آن برگزار می شود یک سیت (جایگاه) برای ایران وجود دارد و هر فردی که نماینده ایران باشد در آن جایگاه قرار می‌گیرد.

705

کد خبر: 833821

وب گردی

وب گردی