توقع افکار عمومی از آثار برجام گشایش های بانکی  است

نوبخت در نشست خبری گفت: بدخواهی های دولت آمریکایی ها به جای خود است اما در سال جاری ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری نفتی داشتیم که در قالب قرارداد توتال انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات روز گذشته شورای اقتصاد اظهار کرد: توقع افکار عمومی از آثار برجام در عرصه اقتصادی این است که بتوانیم برای گشایش های بانکی از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: بدخواهی های دولت آمریکایی ها به جای خود است اما در سال جاری ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عرصه میادین نفتی داشتیم که در قالب قرارداد توتال انجام شد.

نوبخت ادامه داد: ۸ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری با کره ای ها انجام. شد، مصوبات دیروز شورای اقتصاد برای این بود که مصوبات عرصه درمانی و آب را در نظر بگیرد.

نوبخت ادامه داد: مقرر شده که برای بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی تبریز بالغ بر ۲۰۳ میلیون یورو برای بیمارستان ۱۳۷۴ تختخوابی نمازی شیراز و برای بیمارستان هزار تخت خوابی رجایی تهران ۴۱۵ میلیون یورو مقرر شده بود که شرکت کره ای سرمایه گذاری آن را تقبل کرد و روز گذشته شورای اقتصاد آن را به تصویب رساند که با این رقم یک میلیارد یورو در بیمارستان سرمایه گذاری خواهد شد.

نوبخت درباره مصوبه تامین آب و فاضلاب و برق استان خوزستان گفت: روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد مصوب شد که ۲۰۰ میلیون و ۱۴۰هزار یورو برای آبرسانی دشت ایذه و باغ ملک استفاده شود و طرف خارجی سرمایه گذار برای این اقدام هم مشخص شد.

سخنگوی دولت درباره امنیت غذایی و خرید گندم گفت: تا این تاریخ حدود ۸ میلیون و ۸۳۴ هزار تن گندم خریدیم که ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان است و تا امروز ۶۶ درصد از پرداخت ها به کشاورزان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تسهیلات به واحدهای تولیدی عنوان کرد: از سال ۹۵ تا امروز به ۲۵ هزار و ۵۱۸ واحد تولیدی، ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم که امسال ۷۲۰ واحد تولیدی توانستند ۷۸۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

نوبخت درباره جایگزینی خودروهای فرسوده هم گفت: تا امروز ۵۴ هزار و ۶۱۷ تاکسی در مرحله نهایی جایگزین و تحویل شده است.

ادامه دارد ...

کد خبر: 833836

وب گردی

وب گردی