سازمان بورس شاکی اصلی کنتورسازی است/از حقوق صاحبان سهام کنتورسازی دفاع می کنیم

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان شاکی اصلی پرونده شرکت کنتورسازی است، گفت: سازمان بورس تا احقاق حق تمام سهامداران به دفاع از آنها می پردازد و پیگیر روشن شدن این قضیه است.

یاسر فلاح، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت نماد شرکت کنتورسازی ایران در بازار سرمایه گفت: شرکت کنتور سازی شرکتی است که به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به اینکه این شرکت در زمان دولتی بودنش به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در حال فعالیت بود، بنابراین باید کمک کرد تا مشکل پیش آمده در این شرکت هر چه زودتر برطرف شود.

او در ادامه افزود: مشکل شرکت کنتورسازی از زمانی آغاز شد که مالکین فعلی طی ٢ سال گذشته دست به اقدامات مجرمانه و متخلفانه زدند.

فلاح گفت: شرکت کنتورسازی ایران در سال 94 اعلام کرد که قرارداد صندوق های فروشگاهی را در مناقصه از طریق اتاق اصناف برنده شده، در همین راستا ضمن تبلیغات اعلام می کند که تصمیم به مجهز کردن 201 هزار فروشگاه و اصناف کشور را به صندوق‌های مکانیزه فروش دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بر اثر تبلیغات صورت گرفته، قیمت سهام این شرکت افزایش پیدا کرد و سازمان بورس با توجه به اطلاعات تاثیرگذار در سود، نماد این شرکت را متوقف و خواستار مستنداتی شد که در این راستا شرکت کنتورسازی صورت مالی حسابرسی شده را در اختیار سازمان گذاشت و ابهامات موجود را برطرف کرد.

او با اشاره به اتفاقات مجرمانه در این پرونده گفت: با توجه به اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار گرفت و نیز صورت های مالی که به تایید حسابرس رسیده بود، سازمان اقدام به بازگشایی نماد این شرکت کرد.

فلاح اظهار داشت: بعد از گذشت 5 ماه به دلیل وعده پرداخت سود 2 هزار 500 تومانی به سهامداران، قیمت سهام این شرکت شدیدا افزایش پیدا کرد، در بررسی ها و راستی آزمایی هایی که از سوی سازمان بورس انجام شد، روند تخلفاتی شرکت کنتورسازی ایران کشف و به مراجع نظارتی اطلاع رسانی شد. عدم ورود صندوق های فروشگاهی به کشور و همینطور نادرست بودن صورت های مالی، باعث شد تا سازمان متوجه تخلفات صورت گرفته از طرف این شرکت شود.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: سازمان بورس فراتر از مسیر قانونی قدم برداشت و راستی ‌آزمایی هایی را انجام داد که در این میان متوجه اقدامات خلاف قانون شرکت‌ کنتورسازی و نیز مسایلی شد که به دروغ از سوی این شرکت مطرح شده بود.

فلاح به اقدامات مجرمانه شرکت کنتورسازی اشاره کرد و افزود: کوتاهی در ارایه اطلاعات، تخلف در تهیه صورت های مالی، ارایه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و نیز اتهام کلاهبرداری و دستکاری بازار توسط مدیران شرکت کنتور سازی از جمله مسایلی بود که به عنوان اقدامات مجرمانه شرکت کنتورسازی مطرح شده است.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در 50 سال اخیر تاریخ بورس، یک شرکت به نام کنتورسازی به وجود آمد که مدیر عامل آن متخلف و اعضای هیات مدیره آن شریک جرم هستند بنابراین به طور قطع باید به پرونده آنها رسیدگی شود.

او با اشاره به اقدامات سازمان بورس برای حل مشکل سهامداران کنتور سازی، و آینده سهام این شرکت در بورس گفت: سازمان بورس به دنبال رفع مشکل این شرکت قدیمی و نیز ادامه فعالیت آن است اما در ابتدا باید حل و فصل مشکلات این شرکت در اولویت کار قرار گیرد تا بتوان اقدام به بازگشایی نماد این شرکت کرد.

فلاح اظهار داشت: شکایت سازمان از شرکت کنتورسازی به صورت 2 پرونده جرایم بورسی و نیز کلاهبرداری است که در پرونده جرایم بورسی کیفرخواست صادرشده و نیز در حال حاضر به دادگاه ارایه شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان شاکی اصلی پرونده شرکت کنتورسازی است، گفت: با توجه به شکایت سازمان بورس، در حال حاضر مدیر عامل این شرکت نزدیک به هشت ماه است که در زندان به سر می برد، این شرکت درصدد بود تا از طریق اقدامات مجرمانه سودی را از آن خود کند بنابراین سازمان مدعی پرونده کنتورسازی است و از حقوق سهامداران دفاع خواهد کرد.

او در پایان گفت: سازمان بورس تا احقاق حق تمام سهامداران به دفاع از آنها می پردازد و پیگیر روشن شدن این قضیه است.

پیگیری های صورت گرفته از سوی خبرنگار ایسکانیوز حاکی از آن است که یک طرف قضیه درخصوص تخلف صورت گرفته درشرکت کنتورسازی، اتاق اصناف ایران است.

شرکت مذکور طی 2 سال گذشته اعلام کرد، از طریق اتاق اصناف مناقصه‌ای را برنده شده که این امر باعث افزایش قیمت سهام این شرکت شد.

در این راستا سازمان درخواست استعلام قرارداد را داد، در تاریخ 16/10/94 شرکت کنتورسازی ایران نامه‌ای را منتشر کرد که پاسخ مکتوب اتاق اصناف به استعلام سازمان بورس بود و تایید انعقاد قرارداد تجهیز فروشگاه‌ها به صندوق‌های فروشگاهی با شرکت کنترل سازی ایران را شامل می شد.

گفتنی است تنها نمی توان سازمان بورس را مقصر اصلی آشفتگی های پیش آمده در خصوص سهام شرکت کنتورسازی دانست بلکه از اتاق اصناف و نیز طمع سهامداران برای کسب سود بیشتر نباید گذشت.

401

کد خبر: 833855

وب گردی

وب گردی