نخبگان دانشگاهی مازندران در حال رفع مشکلات صنعت در استان هستند

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران بیشتر از ۲۰۰ مراکز دانشگاهی دارد، گفت: در حال حاضر نخبگان دانشگاهی مازندران در حال رفع مشکلات صنعت مازندران هستند و کمتر از هر دو کیلومتر در مازندران یک مرکز تولید محتوا داریم.

به گزارش ایسکانیوز، محسن جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان مازندران صبح سه‌شنبه در اولین کنفرانس بین‌المللی یوسرن در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل اظهار داشت: باید به زنجیره تولید علم فناوری و بازار همزمان توجه ویژه شود.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته کشورمان ۱۸ درصد رشد علمی داشت، افزود: در حوزه فناوری نانو، رتبه چهار را در خاورمیانه داریم و ۳۰ درصد تولید مقالات علمی مربوط به ایران است.

وی بابیان اینکه باید علم خود را به صنعت معرفی کنیم، ادامه داد: فعالیت سه هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور موجب مباهات است که باید تلاش بیشتری ر بحث کسب‌وکار داشته باشیم.

جهانشاهی با اشاره به اینکه استان مازندران بیشتر از ۲۰۰ مراکز دانشگاهی دارد، افزود: در حال حاضر نخبگان دانشگاهی مازندران در حال رفع مشکلات صنعت مازندران هستند و کمتر از هر دو کیلومتر در مازندران یک مرکز تولید محتوا داریم.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال بررسی رفع زباله بابل هستند و این مهم توسط دانشجویان دانشگاه مازندران هم در حال بررسی است.

گفتنی است کنفرانس بین‌المللی فناوری علم در علوم هم‌اکنون تا روز پنج‌شنبه در آمل در حال برگزاری است.

901

کد خبر: 833918

وب گردی

وب گردی