تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی یک حرکت خودجوش و مردمی است

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: امروز بیش از هفتاد تولیدکننده در این تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی حضور دارند و سعی داریم این نوشت افزار الگویی برای سایر حوزه‌های کودک و نوجوان اعم از محصولات تزئینی، لوازم اتاق خواب و غیره استفاده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه (ایران نوشت) با حضور تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی صبح امروز سه شنبه 14 شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه «ایران نوشت» گفت: آنچه در برپایی این نمایشگاه در وهله اول برای ما اهمیت داشت، تاثیر کاراکتر و شخصیت‌های کارتونی بر روی کودکان بود. در دنیا از طریق کاراکترهای کارتونی و عروسکی به کودکان زمینه آموزشی را فراهم می‌کنند ولی متاسفانه در ایران علی رغم توانمندی‌های جدی هنوز با غالب‌های ده ها سال پیش به کار فرهنگی برای کودکان اقدام می‌شود.

وی افزود: با نیازسنجی که در بین خانواده‌های تهرانی در مقطع قبل از ابتدایی انجام شده متوجه شدیم بیش از شانزده حوزه کالاهای مختص کودکان از کاراکترهای معروف انیمیشن استفاده می‌شود که قسمت چند دهه‌ای در این حوزه داشته‌ایم و محصولاتی که در بازار برای کودکان وجود دارد به نوعی در تعارض با فرهنگ ایرانی اسلامی ماست.

حسینی اظهار کرد: خیلی از کاراکترهای مورد علاقه کودکان مفاهیم خشونت را به کودک القا می‌کند و در راه‌اندازی نوشت افزار ایرانی اسلامی که یک پویش خودجوش توسط جوانان مومن و انقلابی بوده، دغدغه داشتیم جایگاه کالای فرهنگی داخلی را به کودکان این سرزمین بشناسانیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا با تنها دو تولید کننده کار را آغاز کردیم، گفت: امروز بیش از هفتاد تولیدکننده در این تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی حضور دارند و سعی داریم این نوشت افزار الگویی برای سایر حوزه‌های کودک و نوجوان اعم از محصولات تزئینی، لوازم اتاق خواب و غیره استفاده شود و در تلاش هستیم تا پنج سال آینده به نقطه‌ای برسیم که عمده محصولات کودک در بازار پر از محصولات ایرانی اسلامی باشد.

حسینی اظهار کرد: امسال کاراکترهای جدیدی که در فضای انیمیشن‌های ایرانی تولید شده به نوشت افزار اضافه کرده‌ایم و در روزهای آینده مجموعه کانالی از تصاویر شهید حججی با حضور مسوولین و خانواده این شهید رونمایی خواهد شد و امیدوارم بتوانیم در حوزه نوشت افزار در بخش کاراکترسازی قوی‌تر عمل کنیم زیرا تولیدکنندگان خوبی در حوزه انیمیشین در ایران وجود دارد که بتوانند در زمینه خلق کاراکترهای جذاب کارتونی فعالیت‌های بهتر از قبل را انجام دهند.

وی درباره پویش صد برگ نیز توضیح داد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و در دغدغه افراد برای جمع آوری نوشت افزار و توزیع آنها در مناطق محروم قصد داریم از این نوشت افزار تولید ملی به این افراد استفاده کنیم.

حسینی با اشاره به سابقه 5 ساله مجمع تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی، توضیح داد: حرکتی که ما به شکل خودجوش و مردمی از 5 سال پیش آغاز کرده‌ایم با مشارکت تولیدکنندگان و تحمل سختی‌های مختلف به شرایط قابل قبولی رسیده است و هدف ما این است که بتوانیم در حوزه نوشت‌افزار تولیدات مناسبی را برای کودکان کشورمان داشته باشیم.

در ادامه، علی فریدونی مدیرکل مجامع و تشکل های فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به آقای حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و دوستانش که در راه اندازی پنجمین نمایشگاه نوشت افزار موفق شده اند تبریک می گویم زیرا فعالیت های از این دست کار دشواری است و فعالیت های این چنینی که با تاکید بر ارزش های اسلامی، شهدا و دفاع مقدس برپا می شود امیدوارم نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به مسایل فرهنگی است، گفت: حوزه فرهنگ و اقتصاد فرهنگی مبنی بر ارزش ها و ویژگی های دینی و اسلامی در صدد ایجاد کارهای تازه ای است و راه اندازی جایزه کالای فرهنگی یکی از این فعالیت هاست.

فریدونی در این باره توضیح داد: جایزه کالای فرهنگی از سه سال پیش آغاز شده است در این راستا با توجه به تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله فرهنگ و اقتصاد فرهنگی، دبیرخانه جایزه کالای فرهنگی به رسمیت وزارت ارشاد رسیده است و وظیفه این دبیرخانه تعامل برنامه های فرهنگی با سایر دستگاه هاست.

مدیرکل مجامع و تشکل های فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: ویژگی کلی دبیرخانه جایزه کالای فرهنگی در حوزه سیاست گذاری توجه به صنوف است و پیش بینی شده ارکان اصلی دبیرخانه جایزه کالای فرهنگی را صنوف تشکیل دهد.

در ادامه مراسم محمدحسین سیاح طاهری فرزند شهید مدافع حرم که پدرش از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب بود و فعالیت‌های مستمری در مناطق حروم داشت، درباره شخصیت او اظهار کرد: شهید طاهری مرد کارهای نکرده و راه‌های نرفته بود و معتقد بود مهمترین کار فرهنگی ایجاد زبان مشترک با مخاطب است که این مساله به بازاریابی فرهنگی مربوط می‌شود.

سیاح افزود: بحث بازاریابی برای کار نوشت افزار مهمتر از تولید است و باید پیش از تولید به نیاز مصرف کننده اندیشیده شود و در بحث مخاطب شناسی باید خود را به جای خریدار قرار دهیم که چطور بتوانیم در بخش ذائقه سنجی در او برای خرید محصولات داخلی ایجاد انگیزه کنیم. زیرا، مهمترین مشخصه کار فرهنگی استقبال از سوی مخاطب است و هر وقت توانستیم فروشمان را افزایش دهیم در کار فرهنگی‌مان موفق بوده‌ایم.

فرزند شهید مدافع حرم درباره پوشش صد برگ، گفت: خیلی از افراد مخاطب اقلام فرهنگی جمهوری اسلامی از مناطق محروم هستند و کمپین صد برگ فرصت خوبی است که بینمان را به ولی نعتمان اصلی انقلاب ادا کنیم.

در پایان این مراسم با حضور سعید حسینی مدیر مجمع نوشت افزار ایرانی – اسلامی به همراه علامتی دبیر کل اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور و فریدونی مدیرکل مجامع تشکل‌های فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پویش خیریه صد برگ رونمایی شد و همچنین پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توسط دختر شهید باغبانی (شهید مدافع حرم) افتتاح شد.

پویش «صد برگ» در واقع به توزبع نوشت افزار ایرانی اسلامی در میان نیازمندان مناطق محروم و دور افتاده اختصاص دارد.

502

کد خبر: 833949

وب گردی

وب گردی