تهران- ایسکانیوز: تیم ملی والیبال ایران آخرین بازی خود در مرحله سوم مسابقات قهرمانی مردان جهان را با شکست پشت سر گذاشت.

تیم ایران که برای صعود به مرحله بعد مجبور به شکست فرانسه در سه ست و با اختلاف امتیاز حداقل 18 پوئن داشت، با شکست در این مسابقه از صعود بازماند.

از سوی دیگر فرانسه که برای صعود به مرحله چهارم مسابقات تنها به پیروزی در یک ست این مسابقه نیاز داشت در نهایت موفق شد مجوز صعود به مرحله بعد مسابقات را دریافت کند.

سعید معروف، امیر غفور، فرهاد ظریف، مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری و محمد موسوی شش والیبالیست ایران در شروع مسابقه بودند.

امتیازات ( 25- 20)، (25-23) و (25- 22)‏، (25- 19) و (15- 9)  امتیازات کسب شده در این مسابقه بود.

با تکرار شکست در دومین بازی‏، تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله سوم مسابقات، آخرین فرصت خود برای صعود از این مرحله را از دست داد و حالا باید برای رسیدن به رتبه پنجم مسابقات با روسیه وارد رقابت شود.

ست اول؛ پایان امیدواری برای صعود

در حالی که تیم کشورمان برای صعود به پیروزی در این ست نیاز داشت، میل فرانسه به صعود قاطعانه به مرحله بعد مانعی بر سر راه والیبالیست‌های ایران در این ست شد. استرس بازیکنان ایران نیز عاملی برای افت آنها در این ست بود و بازی عصبی بازیکنانی مثل محمد موسوی امتیازهای ارزشمندی را از تیم ما گرفت. برخورد سرویس های چند بازیکن مثل آرمین تشکری به تور هم در به وجود آمدن اختلاف امتیاز در این ست موثر بود.

با همه این‌ها امتیازهای دو تیم تا امتیاز 17 به صورت پایاپای و مساوی پیش می رفت اما تمرکز بیشتر بازیکنان فرانسه آنها از امتیاز 21 با سه پوئن از تیم ما جلو انداخت و در نهایت این اختلاف تا پایان ست حفظ شده و فرانسه با نتیجه 25-20 امتیاز ست اول را از آن خودش کرد.

ست دوم، فرصتی برای بازی نکرده ها

از دست رفتن امتیاز ست اول و به پایان رسیدن فرصت صعود تیم ایران در پایان این ست باعث شد تا ملی پوشان والیبال ایران با ناامیدی و کلافگی ست دوم را آغاز کنند.

همین مسئله باعث شد تا کواچ در ست دوم اغلب بازیکنان اصلی را با بازیکنانی که در طول مسابقات فرصت کمتری برای بازی پیدا کرده بودند تعویض کنند.

پوریا فیاضی، شهرام محمودی، مهدی مهدوی و میلاد عبادی پور بازیکنانی بودند که در ست دوم به جای بازیکنان اصلی وارد میدان شدند.

با راحت شدن خیال فرانسه برای صعود، آنها با آرامش خاطر بیشتری به ادامه مسابقه پرداختند و از سوی دیگر ذخیره‌های ایران هم بازی قابل قبولی از خود ارائه دادند و در برخی موارد از حریف خود جلو افتادند. با همه این ها انگیزه بالای بازیکنان فرانسه باعث شد تا امتیاز ست دوم هم به حریف ایران برسد و دومین ست پیاپی هم با شکست ایران همراه شود. امتیاز 25- 23 نتیجه به دست آمده در پایان ست دوم بود.

ست سوم؛ پیروزی بدون استرس

در ست سوم شرایط برای دو تیم تغییر کرد. خارج شدن از فضای استرس و فضای بازی و مشخص شدن تکلیف نهایی باعث شد تا ایران و فرانسه بی توجه به نتیجه به رقابت بپردازند. در این شرایط تیم دوم ایران بازی با کیفیتی ارائه کرد و عملکرد درخشان مهدی مهدوی امتیازات ارزشمندی برای تیم کشورمان گرفت.

ارسال سرویس‌های هدف‌دار بازی خوب بازیکنان تیم ایران در این ست باعث شد تا تیم کشورمان امتیاز ست سوم را از آن خودشان کنند.

ست سوم این مسابقه با برتری 25- 22 به سود تیم کشورمان به پایان رسید.

ست چهارم، دلمان سوخت!

عملکرد مطلوب و بازی درخشان والیبالیست‌های ایران در این ست هر چند باعث پیروزی تیم ما در ست چهارم شد اما باعث شد تا حسرت بازماندن از صعود بیشتر شود. در این ست دریافت‌های عقب زمین و دفاع‌ موثر بازیکنان ایران در پیروزی در این ست تاثیرگذار بود و کمتر به فرانسوی‌ها اجازه داد تا توپ در زمین تیم ما جای بگیرد. مهدی مهدوی در این ست هم جزو بهترین بازیکنان ایران بود و با عملکرد خوب خود در طراحی بسیاری از حملات تاثیرگذار بود. امتیاز ست چهارم در نهایت با نتیجه 25-19 به تیم کشورمان رسید.

ست پنجم، برعکس ست چهارم

والیبالیست‌های کشورمان در ست پنجم بر خلاف ست چهارم بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند. در این ست دریافت‌های ایران با افت چشمگیری رو به رو شد و سرویس‌های تیم حریف به راحتی در زمین ایران جای می‌گرفت. در این ست به ازای هر دو امتیاز فرانسه، ایران تنها یک امتیاز کسب می کرد و با رها کردن بازی میلی به پیروزی نداشت. ست پنجم در نهایت با نتیجه 15- 9 به سود فرانسه به پایان رسید.

با نتیجه به دست آمده در این بازی‏، تیم والیبال ایران برای به کسب عنوان پنجمی این دوره از مسابقات‏، روز شنبه به مصاف روسیه می‌رود.
کد خبر: 83402

وب گردی

وب گردی