خروج کارخانه های آلاینده و مشاغل مزاحم از شهر/پیگیری پروژه های بزرگ ملی و بین المللی فرهنگی

عضو شورای شهر شیراز اولویت های فعالیت این شورا در دوره پنجم را تشریح کرد.

احمد تنوری عضو شورای شهر شیراز دررابطه با اولویت های اعضای شورای این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: با توجه به ساختار کمیسیون ها می توان اولویت بندی فعالیت های شورای شهر را تعیین کرد.

راه اندازی کمیسیون حقوق شهروندی

وی افزود: در شورای شهر شیراز ابتکاری داشتیم که می توان گفت یک وعده به تعویق افتاده 15 ساله است که با ورود به شورای پنجم و همراهی سایر اعضا توانستیم کمیسیون حقوق شهروندی را ایجاد کنیم.

تنوری تصریح کرد: موضوع کمیسیون حقوق شهروندی بیشتر بحث حقوق شهروندان است که این موضوع در ارتباط با شهردار قرار دارد. بخش دیگر این کمیسیون به پروژه های عمرانی حقوق اقشار خاص اعم از جانبازان، معلولان، زنان، کودکان، مردان، سالمندان و معلولان ذهنی مربوط می شود تا در این مسیر شیراز را به یک شهر انسان محور تبدیل کنیم همچنین سعی داریم پل ها، زیرگذرها، ایستگاه های مترو و این گونه پروژه ها را اجرا کنیم و رفاه حال اقشار خاص را در نظر داشته باشیم.

عضو شورای شهر با اشاره به این که شورای چهارم شهر به حقوق شهروندی توجه داشت، افزود: شیراز در وضعیت خوبی در زمینه حقوق شهروندی قرار دارد.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی در شورای گذشته به شکلی دنبال می شده که آموزش فرهنگ شهروندی در دستور کار قرار گرفته و جزو اولویت های برنامه شورای چهارم بوده و به نحو احسن اجرا شده است؛ به طور مثال اداره ای را در سازمان فرهنگ اجتماعی تشکیل دادند تحت عنوان اداره توسعه فرهنگ شهروند که آموزش های ویژه ای را در سطح تمامی محله های شیراز به صورت دوره های آموزش ویژه ای برگزار کرد.

ایجاد دفاتر مشاوره ای در شهرداری

تنوری با بیان اینکه دفاتر مشاوره ای در شهرداری برای مردم ایجاد خواهیم کرد، اظهار داشت: با صدور آرایی از سوی کمیسیون هایی که یک طرف آن مردم و طرف دیگر شهرداری است، شورا از طریق کمیسیون و در جهت حفظ حقوق شهروندان اقدام خواهد کرد.

عضو شورای شهر ادامه داد: تملک باقی مانده بناهای تاریخی و بخش عمده ای از باغ ها برای جلوگیری از افزایش تخریب در دستور کار شورای پنجم قرار خواهد گرفت.

پیگیری پروژه های بزرگ ملی و بین المللی فرهنگی

تنوری با بیان این که شورای پنجم پروژه های بزرگ ملی و بین المللی فرهنگی را دنبال خواهد کرد، تصریح کرد: دو پروژه بزرگ ملی در دستور کار شورای پنجم است که می توان از پروژه موزه هنرهای معاصر شیراز نام برد که به اجرا خواهد رسید.

وی افزود: موزه ملی ایران یک آرمان چندین دهه ای است که نه فقط مردم شیراز بلکه بخش عمده ای از جامعه ایران که دغدغه هویت ایرانی و پارسی را دارند می خواهند تا یک موزه مهم ملی و بین المللی را به عنوان موزه ملی در شیراز ایجاد شود و بیش از این شاهد عدم حراست صحیح از میراث تاریخی در موزه های غیراستاندار پراکنده در سطح کشور نباشیم.

عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به افتتاح دیگر خط های مترو در شیراز، گفت: پس از افتتاح خط یک مترو شیراز سعی خواهد شد اجرای خطوط دیگر مترو با همان سرعت دنبال و ایستگاه ها و خطوط بیشتری راه اندازی شود.

خروج کارخانجات آلاینده و مشاغل مزاحم از شهر

تنوری با اشاره به این که از دیگر اولویت های شورا توجه به سلامت شهروندان است، گفت: شورا تصمیم دارد تا خروج کارخانجات آلاینده و مشاغل مزاحم را از طریق کمیسیون بند 20 ماده 55 دنبال کند و از مهمترین کارخانه هایی که درون شهر شیراز است که باید خارج شود کارخانه سیمان و کارخانه تولید پشم شیشه هستند که در مناطق پرجمعیت شهرداری واقع شده اند.

وی همچنین با اشاره به کارخانه روغن نباتی بیان کرد: به دلیل نزدیک بودن کارخانه به ترمینال مرکزی شهر و تولید بوی نامطبوع برای یک شهر گردشگری خوب نیست و همچنین می توان از کارخانه تولید لاستیک (دنا) در منطقه هفت شهرداری شیراز که از مناطق پرجمعیت شهر است نام برد.

عضو شورای شهر در پایان گفت: همچنین توجه شورا به تقویت زیر ساخت های گردشگری است.

901/900

کد خبر: 834092

وب گردی

وب گردی