آخرهفته هوای شمال کشور خنک می شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا (چهار شنبه )دمای هوا در استان‌های شمالی و ساحلی خزر افزایش خواهد داشت اما روند افزایش دما پابرجا نیست و در روزهای پایانی هفته شاهد کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز در مناطقی از مازندران، گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و گیلان رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات بعد ازظهر امروز در شرق هرمزگان نیز رشد ابر و احتمال رعد و برق وجود دارد همچنین فردا (۱۵ شهریور) در اغلب مناطق کشور جو پایدار است و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و هوای گرم تا ظهر پنج شنبه (۱۶ شهریور) در منطقه ماندگار خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد ازظهر روز پنج شنبه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، اظهار کرد: به تدریج تا اواخر وقت این روز در استان‌های گیلان، مازندران و مناطقی از اردبیل و غرب گلستان ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که بارش در استان گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

وظیفه افزود: روز پنجشنبه در مناطق شمالی آذربایجان‌شرقی، وارتفاعات البرز، استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز رشد ابر، وزش باد و رگبار باران گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (۱۵ شهریور) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۱۶ شهریور) کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان اظهار کرد: اهواز با حداکثر دمای ۴۶ درجه سانتیگراد و قم با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین شهرهای کشور طی روز آینده خواهند بود.

ایسنا

700

کد خبر: 834105

وب گردی

وب گردی