مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان: امدادگران باید از دانش امدادی به روز برخوردار باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان این که امدادگران باید از دانش امدادی به روز برخوردار باشند، گفت: دلیل به روز بودن امداد گران بر این مبنا است تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه و توسعه دانش امدادی در جمعیت هلال احمر استان گیلان به‌طور مداوم پیگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی ولی‌پور عصر روز گذشته (سه شنبه 13 شهریور ماه) در برنامه آموزشی دوره پیش بیمارستانی امدادگران هلال احمر در رشت، اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر در وقوع سوانح و حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران هلال احمر با حضور به‌موقع در سوانح با ارائه خدمات کمک حائز اهمیتی به آسیب دیدگان می‌کنند گفت: امدادگران هلال احمر در تمامی شرایط همواره نیازمند توسعه دانش امدادی به روز هستند.

ولی‌پور افزود: امدادگران همواره باید از دانش امدادی به روز برخوردار بوده تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه کنند و توسعه دانش امدادی در جمعیت هلال احمر استان گیلان به‌طور مداوم پیگیری می‌شود.

وی برگزاری و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی از اهداف اصلی و اولویت اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان خواند و گفت: جمعیت هلال احمر به‌طور کامل یک نهاد مردمی است و با بسترسازی و جذب عموم مردم تلاش می‌کند تا دانش امدادی را در بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی تلاش می‌کند تا با تربیت جوانان و نوجوانان به‌عنوان نجاتگر و امدادگر، خسارات ناشی از حوادث و سوانح را کاهش دهد.

ولی‌پور اظهار داشت: به‌منظور رسیدن به این اهداف، دوره پیش بیمارستانی امدادگران هلال احمر با هدف توانمندسازی امدادگران با حضور 35 امدادگر شهرستان‌های صومعه سرا، شفت و فومن در رشت برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه دوره مذکور پیش نیاز تمامی دوره‌های تخصصی امداد و نجات در جمعیت هلال احمر است گفت: ردیابی مصدوم، سی پی آر، فوریت‌های پزشکی از قبیل صرع، سکته مغزی و قلبی، دیابت، مسمومیت، شکستگی و سوختگی از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

در این مراسم همچنین معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گیلان با تاکید بر اینکه امدادگران در حوادث و سوانح مثابه فرشتگان نجات به حادثه دیدگان کمک می‌کنند تصریح کرد: توانمندسازی امدادگران به‌طور مستمر یکی از اساسی‌ترین اقدامات جمعیت هلال احمر است.

زهرا طورچیان خاطرنشان کرد: امدادگران پس از گذراندن دوره‌های پیش بیمارستانی در آزمون‌های تخصصی شرکت کرده و در صورت قبولی موفق به اخذ گواهی نامه هلال احمر از معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور می‌شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان 2 هزار و 290 نجاتگر و امدادگر هلال احمر دارد بیان داشت: افراد مذکور به‌طور مستمر و مداوم در دوره‌های آموزشی و توانمندی دانش امدادی شرکت می‌کنند.

901

کد خبر: 834177

وب گردی

وب گردی