مشاهده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فیروزکوه

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت : در منطقه شکار ممنوع کاوه ده یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست یک قللاده پلنگ توسط یکی از محیط بانان مشاهده و از آن فیلم برداری شد.

به گزارش ایسکانیوزمحمدفریدی گفت :در سرشماری دو روز گذشته منطقه شکار ممنوع "کاوه‌ده" ۶۵۵۰ راس قوچ، میش، کل و بز سرشماری شده است، اظهار کرد: تعداد این پستانداران نسبت به آخرین سرشماری که در آبان سال گذشته انجام شده بود، ۱۰۰ راس افزایش داشت.

وی در ادامه درباره ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده به یکی از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: تمام مدارک مورد نیاز برای ارتقای این منطقه را به سازمان حفاظت محیط زیست فرستاده‌ایم و منتظر تصمیم شورای عالی محیط زیست دراین‌باره هستیم. اداره‌ کل محیط زیست استان تهران نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

در منطقه شکار ممنوع کاوه ده یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست یک قللاده پلنگ توسط یکی از محیط بانان مشاهده و از آن فیلم برداری شد


706رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه به فارس گفت: با وجود این سرشماری که توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و اطلاعات قبلی منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده تایید شده است لازم است که این سازمان ارتقای منطقه شکار ممنوع کاوه‌ده به یکی از مناطق چهارگانه را در اولویت خود قرار دهد. امیدواریم با توجه به اهمیت منطقه ۷۶ هزار هکتاری کاوه‌ده و تنوع زیستی آن هرچه سریع‌تر وضعیت ارتقای منطقه بررسی شود تا بتوانیم با خیالی آسوده‌تر از این منطقه با ارزش محافظت کنیم.

706

کد خبر: 834258

وب گردی

وب گردی