باید روش‌های سنتی خود را با تکنولوژی روز تغییر دهیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تاکسی‌ها هنوز کارکرد خود را در شهر تهران دارند و اگر امروز تفاوتی میان آنها احساس می‌شود در نوع دسترسی و امکانات نرم افزاری است که برای افراد به وجود آورده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش از گله رانندگان تاکسی‌ فرودگاه نسبت به ورود شرکت‌های جدید با خودروهای خارجی به فرودگاه خبر داد و گفت: ورود این خودروهای جدید رانندگان سابق ویژه فرودگاه مهر آباد را به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه کرده است.

محمد علیخانی در تشریح جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با رانندگان تاکسی‌های ویژه فرودگاه مهرآباد گفت: این رانندگان به دلیل ورود چند شرکت جدید با خودروهای به روزتر نگرانی‌هایی داشتند که در این جلسه مطرح کردند.

وی افزود: در حالیکه معمولا خودروهای فعلی ویژه فرودگاه مهرآباد داخلی هستند. شرکت‌هایی پا به عرصه گذاشته‌اند که از خودروهای خارجی که به لحاظ شکلی بهتر ه7 ستند استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند با ارائه خدمات بیشتر رضایت مسافرین و شهروندان را جلب کنند؛ لذا کار رانندگان سابق ویژه فرودگاه مهر آباد به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه شده است و ورود این خودروهای جدید بر روی درآمد آنها تاثیر منفی گذاشته و این رانندگان خواسته‌ها و اعتراضات خود را مطرح کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که باید حقوق‌شان رعایت شود.

وی ادامه داد: ما نیز به دنبال رعایت حقوق این رانندگان هستیم و تلاش خواهیم کرد که عدالت میان شرکت‌های مختلف برقرار شود. در این مسیر سازمان تاکسیرانی باید فرمول و شیوه‌ای را طراحی و حاکم کند که ناعدالتی بین رانندگان اتفاق نیفتد و رضایت آنها را به همراه داشته باشد. بی تردید باید همه رانندگانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند آسیبی به درآمدشان وارد نشود؛ البته از سوی دیگر باید بپذیریم که در هر عرصه اقتصادی رقابت وجود دارد و شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کنند مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به تولد اپلیکیشن‌های موبایلی ویژه تاکسی‌ها و استقبال مردم از آنها گفت: در هر کجا که از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته شود، قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد. از جمله در تاکسی‌ها که امروز شاهد استفاده مردم از اپلیکیشن‌های موبایل برای گرفتن تاکسی هستیم. در این روند مردم می‌توانند به راحتی به شبکه تاکسی‌های اینترنتی متصل شوند و از خدمات آنها بهره بگیرند. قطعا سهولت این سیستم و سایر ویژگی‌های مثبتی که دارد باعث شده مورد استقبال قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما نیز قصد نداریم به جنگ تکنولوژی برویم. بی تردید باید روش‌های سنتی خود را با تکنولوژی روز تغییر دهیم تا از کورس رقابت عقب نمانیم. قطعا در دنیایی که در حال پیشرفت است طبیعتا هر چه به جلو می‌رویم باید در روش‌های قدیمی تجدید نظر کنیم و همه کسانی که در این عرصه از تکنولوژی‌های نوین بهره نگیرند متزلزل خواهند شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد من به همه شرکت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند و از روش‌های قدیمی بهره می‌گیرند این است که مشاورهایی متخصص در حوزه آی تی و تکنولوژی‌های جدید به کار گیرند تا خود را به روز کنند و در بازار جدید جایی برای رقابت داشته باشند.

علیخانی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات حدود 60 شغل به عنوان مشاغل در خطر تهدید انقراض معرفی شده‌اند افزود: در آینده حدود 60 شغل به دلیل پیشرفت تکنولوژی ممکن است کارآیی نداشته باشند لذا باید این مشاغل در روش‌هایی جدید بروز و ظهور پیدا کنند تا متزلزل نشوند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که امروز میان تاکسی‌ها به جد تفاوت‌هایی را ایجاد کرده است، تفاوت قیمت‌هاست. امروز نمی‌توان کسی را اجبار کرد که از یک وسیله نقلیه خاص استفاده کند. لذا در این میان شرکتی که می‌تواند خدمات بهتری با قیمت کمتری ارائه کند مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

705

کد خبر: 834259

وب گردی

وب گردی