این شهر «پایتخت بامبوی» ایران است

سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در لاهیجان (پایتخت بامبوی ایران) برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم آذرپور دبیر سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران افزود: این بزرگداشت توسط مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

وی افزود: بامبو عرصه ایست بی پایان برای تجلی اندیشه ها، خلاقیت ها و نوآوری ها و عنصریست موثر برای تبلور شکوهمند جریان زلال و حیاتبخش طبیعت و بازگشت آرامش گمشده به زندگی پر تلاطم بشر امروز. لاهیجان در مقام خاستگاه، مهد پرورش و پایتخت بامبوی ایران، رسالتی عظیم در پرورش، تعالی بخشی، نمادسازی و بهینه سازی سرنوشت فردای این محصول کشاورزی دارد.

آذرپور ابراز امیدواری کرد: این رویداد بزرگ علمی، فرهنگی و هنری با اهداف پشتیبانی و احیای صنعت رو به زوال بامبوی ایران، بهبود وضعیت فعالان این صنعت، ترویج پرورش و کاربرد بامبو در کشور، مطرح شدن نام و حفظ جایگاه ایران در صنعت بامبوی جهان، معرفی شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت بامبوی کشور در عرصه ملی و جهانی، تقدیر از فعالین و پیشکسوتان صنعت بامبوی کشور برگزار می‌شود.

دکتر ابراهیم آذرپور در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: آشنایی با صنایع تکمیلی مرتبط، جلب توجه بیشتر مقامات و نهادهای مسئول به این صنعت اشتغال‌زا، ایجاد انگیزه در قشر پژوهشگر و جامعه دانشگاهی برای اجرای تحقیقات کاربردی در حوزه بامبو و نهادینه سازی الگوی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

سومین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران، رأس ساعت 15:30 دوشنبه 27 شهریورماه سال جاری در سالن همایش های شهید باهنر واقع در شهرستان لاهیجان (پایتخت بامبوی کشور) برگزار می شود.

902/900

کد خبر: 834340

وب گردی

وب گردی