افتتاح سه هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر در فارس

سه هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر در استان فارس با اعتباری بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر در مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی در شیراز گفت: سه هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر امروز در استان فارس به بهره برداری رسیده است که از این تعداد هزار و ۳۵۵ واحد مربوط به اداره راه و شهرسازی، هزار و ۱۰۹ واحد مربوط به شهر صدرا و ۷۳۲ واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مهرآبادی افزود: این واحد‌ها در شهرستان‌های شیراز، داراب، نی ریز، کازرون، نورآباد، آباده، جهرم، فیروزآباد و اقلید به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در سال ۸۶، ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آغاز شد، که از مجموع این واحد‌ها دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از تسهیلات بانکی برخوردار شدند.

مهرآبادی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می‌شود مابقی واحد‌ها تا سال آینده به بهره برداری برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر در پاسخ به بعضی انتقاد‌ها نسبت به بی تفاوت بودن دولت نسبت به مسکن مهر گفت: در دولت یازدهم سالانه بیش از ۲۲۰ هزار واحد تکمیل و افتتاح شده که این آمار نشان سرعت مناسب برای اجرای این طرح است.

وی علت تاخیر اجرای مسکن مهر از زمان آغاز این طرح را کمبود اعتبار اعلام کرد و افزود: در ابتدا میانگین هزینه آماده سازی هر واحد دو میلیون برآورد شده بود که این رقم در برخی شهر‌ها به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

902/900

کد خبر: 834343

وب گردی

وب گردی