تکذیب خبرگازدارکردن نوشابه‌ها با گازوئیل

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی گفت: با توجه به شیوع بیماری های غیر واگیر دار به دلیل زندگی مدرن و عدم تحرک کافی، کمتر از فرآورده های پر شکر، پرنمک و پرچربی از جمله نوشابه، استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،نسترن محمدی گفت: گازدارکردن نوشابه ها با سوخت های فسیلی مانند گازوئیل صحت ندارد.

وی با اشاره به انتشار خبر 'گازدارکردن نوشابه‌ها با سوخت های فسیلی مانند گازوئیل' در برخی رسانه ها ، افزود: باتوجه به ضوابط و مقررات اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تمام واحدهای تولید کننده مواد غذایی حاوی گاز دی اکسید موظف به استفاده از آن و البته با ویژگی های خوراکی هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا تعدادی از واحدهای تولید گاز دی اکسید کربن که ضوابط را بطورکامل رعایت کرده اند، موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و دارو شده اند.
وی درباره فرآیند تولید نوشابه نیز گفت: تولید گاز دی اکسید کربن پس از سوختن گاز طبیعی حاصل می شود؛ سپس گاز تولید شده از برج های مالش، جذب، تفکیک، کندانسور، کمپرسور سردکننده عبور کرده تا به گاز دی اکسید کربن مایع تبدیل شود که ویژگی های این گاز مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و مجوز تولید و مصرف گاز دی اکسید کربن پس از بررسی های لازم در محصولات غذایی گازدار صادر می شود.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو به مردم توصیه کرد تا با توجه به شیوع بیماری های غیر واگیر دار به دلیل زندگی مدرن و عدم تحرک کافی، کمتر از فرآورده های پر شکر، پرنمک و پرچربی از جمله نوشابه، استفاده کنند.
وی یادآور شد: بهتر است قبل از مصرف فرآورده های غذایی برای اطلاع از میزان شکر، نمک، چربی در آنها به نشانگر رنگی تغذیه مندرج در بسته بندی محصولات که به 'چراغ راهنمای تغذیه' معروف است توجه شود.

705

کد خبر: 834348

وب گردی

وب گردی