غدیر راهبرد کلان برای نجات بشریت است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه امروز به مناسبت ولادت امام هادی (ع) به نام ولایت، هدایت و عزت نامگذاری شده، گفت: امیدواریم غدیر به عنوان راهبرد کلان اسلام برای نجات بشریت و حرکت به تعالی معرفی شود.

به گزارش ایسکانیوز از دومین کنگره ملی غدیر، این کنگره با رویکرد بزرگداشت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری همزمان با بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال وی در دهه امامت و ولایت صبح امروز (چهارشنبه 15شهریورماه) با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، سیدرحیم صفوی، حجت الاسلام مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق (ع) و دیگر شخصیت های کشوری و لشکری برگزاری شد.

این کنگره به عنوان یکی از برنامه های کلان بنیاد بین المللی غدیر و در راستای بسط و گسترش معارف غدیری و تجلیل از خادمین غدیر و ولایت برگزار می شود.

از آنجایی که خدمات علامه آیت الله سید مرتضی عسگری (ره) به دنیای اسلام و به ویژه جهان تشیع، بسیار حائز اهمیت است. ایشان با نگاشتن کتاب‌هایی در موضوعات کلام ، فقه و تفسیر و تاریخ و... خردمندی، فرزانگی، هنرمندی و نبوغ خود را ظاهر کرد، در کنار آن مجاهدت های علمی و فرهنگی در ایران و عراق بود که علامه عسگری دانشکده اصول دین، شاهکار سترگ خویش را پدید آورد. از این مرحوم در این کنگره تجلیل خواهد شد.

** تجلیل از آیت الله خزعلی در سومین کنگره

حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه امروز به مناسبت ولادت امام هادی (ع) به نام ولایت، هدایت و عزت نامگذاری شده است، ابراز داشت: امیدواریم غدیر به عنوان راهبرد کلان اسلام برای نجات بشریت و سو به تعالی معرفی شود.

وی خواستار تلاش ها و اقداماتی برای کاهش آلام مسلمانان میانمار شد و افزود: در راستای تببین غدیر 2 حرکت اساسی انجام شده است که مطابق سفارش پیامبر اکرم (ص) میان غدیر باید تا قیامت منتقل شود، زیرا غدیر سرمایه بی نظیر برای بشریت است.

ظریف منش با بیان اینکه توجه به آداب غدیر از اطعام و جشن گرفتن تا توجه به فلسفه آن، در راستای ترویج غدیر محسوب می شود، اظهار داشت: قلم عالمان و مجاهدت های آنان در پاسداری غدیر و خون شهدا از صدر اسلام تا کنون در دفاع از حریم ولایت در انتقال این پیام مهم بوده است، در نظر داریم سال آینده در سومین کنگره غدیر از آیت الله خزعلی تجلیل کنیم.

در این مراسم از سه کتاب واقعه غدیر، جلد اول دانشنامه علامه عسگری و وقف اهل بیت (زندگینامه علامه سید مرتضی عسکری) رونمایی شد.

در سال‌های گذشته بنیاد بین المللی غدیر اولین کنگره ملی غدیر را با بزرگداشت علامه امینی صاحب اثر گرانقدر الغدیر برگزار کرده بود.

502

کد خبر: 834399

وب گردی

وب گردی