از چهار محصول جدید شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان رونمایی شد

با حضوردکتر وحید احمدی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و با افتتاح کارگاه های سبک ۱۲ واحدی مجتمع نیمه صنعتی فشتام، از چهار محصول جدید شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان رونمایی و از مدیران این شرکت ها تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم دکترمجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن تشکر از حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و مدیران حوزه پژوهش و فناوری کشور گفت: مدیران شرکت های فناوری که هم اکنون در اینجا حضور دارند علیرقم کمبودهای داخل استان توانسته اند کارهای بزرگی انجام دهند.

دکتر متقی طلب ضمن تشریح شبکه حمایتی پارک علم و فناوری گیلان و ساختار حمایتی داخل استان گفت: در استان گیلان با وجود مراکز رشد و کانون های شکوفایی خلاقیت می توان گفت کل استان تحت پوشش حمایت از ایده های فناورانه و نوآورانه پارک علم و فناوری گیلان قرار دارد و حضور مدیران شرکت های فناور در این نشست فرصتی برای بیان مشکلات و یافتن راه کارهایی برای پیشبرد و توسعه بیشتر شرکت های فناور محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص تامین نیازهای استان و منطقه گفت: یکی از ظرفیت های این منطقه صنعت چای است که یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان کار بزرگی در حوزه تامین دستگاه های مورد نیاز کارخانه های چای انجام داده و توانسته است دستگاه هایی راکه تا دیروز وارد کشور می شد در داخل کشور تولید، راه اندازی و روانه بازار کند.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از هسته های تحقیقاتی گفت: بیش از ۷۰ مورد حمایت از طرح ها و ایده های کانون شکوفایی خلاقیت وجود داشته که عمدتاً از طرف دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا بوده که تعداد قابل توجهی از دانشجویان که عمدتاً از دانشگاه گیلان هستند در این کانون فعالیت می کنند.

دکتر متقی طلب در خصوص تجاری‌سازی یکی از ایده‌های برتر، که طی ۳ سال منجر به تولید محصول شد، گفت: هم‌اکنون کارخانه تولید سلولز از کاه‌برنج راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت است که با اعتباری بالغ بر چهارونیم میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آن هم فقط برای طراحی و ساخت دستگاه‌ها که کلاً در داخل استان انجام شده، سرمایه گذاری شده و امضای قرارداد سرمایه گذاری این کارخانه در فن بازار در سال ۱۳۹۴ منعقد و در هفته پژوهش ۱۳۹۵ از ماکت طراحی شده آن رونمایی شد و اکنون بعد از سه سال به طور کامل راه‌اندازی شده و روزانه توان تولید ۵۰ تن سلولز را دارد.

در ادامه این مراسم از مدیران شرکت های یکتای خزر، فناوران راستین، اندیشه شمال و فناور برترتجلیل شد. همچنین در جهت تجلیل از دانش آموزان در حوزه کانون شکوفایی خلاقیت از امیررضا اله‌قلی‌پورکمله، که در جشنواره جهانی اختراعات ۲۰۱۴ کانادا عنوان طلا را کسب کرد، تجلیل شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از چهار محصول جدید برتر در حوزه‌های غذا و دارو، الکترونیک‌وابزار دقیق و صنعت طیور و آبزیان رونمایی شد.

کد خبر: 834442

وب گردی

وب گردی