سلیمی: بعضی مردم را به درجه یک  و دو تقسیم می کنند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : وقتی کسی می گوید ژن من ژنی برتر است یعنی این که ما حق داریم سمت های ملی را به عهده بگیریم و دیگران باید تابع ما باشند .

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز در مورد وجود رانت در کشور با اشاره به ضروریت شفافیت در فضای سیاسی کشور گفت: واقعیت این است که یکی از موارد مقابله با رانت خواری شفافیت است ما وقتی می شنویم فرزند نماینده مجلس در زمان رأی اعتماد یک سمت مهمی در کشور می گیرد این یعنی رانت وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی کسی می گوید ژن من ژنی برتر است یعنی این که ما حق داریم سمت های ملی را به عهده بگیریم و دیگران باید تابع ما باشند و خود را از بهتران می داننداین ها مردم را به درجه یک و دو تقسیم می کنند.این یعنی رانت در کشور وجود دارد.

سلیمی با اشاره به دریافت وام های میلیاردی توسط عده ای خاص اظهار داشت: در زمای که عده ای بدون سپردن وثایق لازم وام های چند صد میلیاردی می گیرند این نشان می دهد که رانتی وجود دارد،زمانی که بعضی از افراد در ستاد قاچاق مواد رفتند چایی خوردند و چوپوق کشیدند و استاندار، فرماندار و معاون وزیر شدند این یعنی رانتی در آنجا وجود دارد.

نماینده مجلس شوای اسلامی تأکید کرد: همه این ها به خاطر عدم وجود شفافیت است و همه باید به سمت شفافیت حرکت کنیم و اجازه ندهیم کسی خودش را ذی حق بداند که از امکانات ملی استفاده کند . این یک خلل در سیستم حکومتی ما است و باید تلاش کنیم آن را جبران کنیم.

وی در مورد برنامه آقای روحانی برای تعامل با احزاب سیاسی ابراز کرد: این را باید خودشان به زودی اعلام کنند،تا اینجایی بنده می دانم یک گروه خاص که خود را از ما بهتران می داند ارتباط بیشتری با دولت دارد. دولت برای همه ملت است نه فقط برای یک حزب خاص.

سلیمی تاکید کرد : بعضی خود را قیم دولت می دانند و نسبت به آن برای خود حقی قائل می شوند این یکی از اشکالات جدی است، این ها می گویند که روحانی به خاطر ما رییس جمهور شد و به همین علت اجازه نمی دهند باب گفت و گو دولت با دیگر احزاب سیاسی باز شود.

303

کد خبر: 834463

وب گردی

وب گردی