رده سنی بیشترین جان باختگان سوانح جاده ای استان خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در تصادفات راه های اصلی رتبه 31 و در راه های روستایی رتبه 17 کشور را دارد.

به گزارش ایسکانیوز،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان با اعلام این خبر، بیشترین سن متوفیان در سال 95 و 96 در استان را 20 تا 30 سال عنوان کرد و افزود: تعداد متوفیان در سال 94 به 34 نفر و در سال 95 به 25نفر رسید و تعداد مصدومان نیز به ترتیب 496 و 522 نفر بود.

علی اصغر بدیعی مقدم همچنین از وفات 10 تا 11 درصدی مصدومان سوانح جاده‌ای در مسیر انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی خبر داد و گفت: از میان فوت‌شدگان در تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی 52 درصد در محل حادثه و باقی افراد نیز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند. وی افزود: یک سوم سوانح جاده‌ای استان از نوع واژگونی وسایل نقلیه بود که باید درباره علت آن بیشتر تحقیق کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به نامگذاری دهه پایانی شهریورماه به عنوان هفته احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: با اطلاع رسانی و آموزش صحیح رانندگی به مردم باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد چراکه حفظ جان و مراقبت انسان ها از مهم ترین وظایف ماست.

محمدحسین علی نیا افزود: همزمان با نامگذاری دهه آخر شهریور ماه از 20 شهریور تا 5 مهرماه در همه محورهای استان، با توجه به ترافیک شدید و برای رفع نواقص علائم راهنمایی و رانندگی، عملیات راه سازی متوقف می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جاده ای در بازه زمانی 12 ظهر تا 16 و همچنین 16 تا 20 شب در فواصل پنج تا 20 کیلومتری شهرهای استان رخ می دهد گفت: مقرر شد در این بازه زمانی و محل هایی که بیشترین تصادفات رخ می دهد افزایش نیروهای پلیس راهور و کنترل های بیشتری انجام شود و همچنین تا پیش از 20شهریور، جاده‌های تازه آسفالت شده از جمله در مسیر بجنورد، شیروان و فاروج خط‌کشی شود.

902/900

کد خبر: 834467

وب گردی

وب گردی