ظریف: ژاپن میتواند شریکی قوی برای ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی  باشد

وزیرامورخارجه با اشاره به توافقات ایران و ژاپن در باره توسعه روابط اقتصادی ابراز امیدواری کرد ژاپن به شریکی قوی برای ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی مانند حمل و نقل، انرژی، نفت و گاز تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف امروز -چهارشنبه- با «ماساهیکو کومورا» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن و از اعضای برجسته حزب حاکم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

وزیرامور خارجه در این دیدار با اشاره به توافقات دو کشور درباره توسعه روابط اقتصادی از جمله توافقات اخیر فیمابین در حوزه فاینانس پروژه های انرژی ایران، ابراز امیدواری کرد که ژاپن به شریکی قوی برای ایران در حوزه هایی مانند حمل و نقل، انرژی و نفت و گاز تبدیل شود.

ظریف گفت: مقدمات این مهم با همکاری دو کشور درحال فراهم شدن است و ما معتقدیم ایران و ژاپن می توانند شرکای خوبی در حوزه های سیاسی و اقتصادی باشند.
وزیر امورخارجه تاکید کرد: ایران امن ترین، باثباترین و دمکراتیک ترین کشور منطقه است و علایق سازنده دو کشور، حضور فعال و سازنده تر ژاپن را می طلبد.

ظریف دراین دیدار موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با هرگونه کاربرد و یا تهدید به کاربرد سلاح های هسته ای، لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و ضرورت همکاری کشورهای مهم منطقه ای در کاهش تنش ها را یادآوری کرد.

**ما به ایران به خاطر پایبندی به تعهداتش احترام می گذاریم

«ماساهیکو کومورا» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و انجام رایزنی های سیاسی و اقتصادی با مقامات ایرانی و با تجلیل از نقش منطقه ای ایران گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران به خاطر پای بندی به تعهداتش احترام می گذاریم.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن در ادامه با اشاره به پشت سر گذاشتن آخرین مراحل انجام خطوط اعتباری، ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی دو کشور وارد مرحله جدیدی شود.

«کومورا» در این دیدار همچنین با اشاره به مسائل اخیر در رابطه با کره شمالی، از روند پیچیده رویدادها ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است، ماساهیکو کومورا فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن که از روز گذشته در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و حزبی به تهران سفر کرده است امروز با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

کومورا قرار است در این سفر سه روزه به تهران با سایر مقامات سیاسی و اقتصادی ایران نیز دیدار و درخصوص توسعه روابط تهران- توکیو رایزنی کند.

301

کد خبر: 834547

وب گردی

وب گردی