سقوط نوجوان مشهدی به چاه 5 متری

یک نوجوان مشهدی در چاه 5 متری سقوط کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره روابط‌ خراسان عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد، شامگاه چهارشنبه، حادثه‌ای مبنی‌ بر سقوط نوجوانی حدوداً 10 ساله در داخل چاهی به عمق تقریبی 5 متر توسط شهروندان به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام شد و نجاتگران از سه ایستگاه شماره 29، 38 و 8 به محل حادثه واقع در بلوار 22 بهمن مشهد اعزام شدند.

براساس این گزارش، به دنبال حادثه مذکور که در هنگام بازی کودکانه پسر 10 ساله در اطراف چاهی خشک (چاه طرح اگو)، به عمق تقریبی 5 متر اتفاق افتاده بود، نجاتگران آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه، فرد حادثه‌دیده را ضمن رعایت نکات ایمنی به سطح منتقل و وی را که دچار ترس و اضطراب شده بود، برای مداوا و اطمینان از سلامت وی تحویل تکنسین‌های اورژانس دادند.

بنابراعلام کارشناسان این سازمان، در بررسی‌های اولیه، علت بروز این حادثه عدم نصب محافظ مناسب در محل و نبود سرپوش بر روی دهانۀ چاه گزارش شد.

بنابراین گزارش، نجاتگران آتش‌نشانی ضمن کشیدن نوار هشدار در اطراف محل و اقدامات ایمنی لازم به عملیات خود خاتمه دادند.

ایوب خجسته، سرپرست ایستگاه 29 آتش‌نشانی، بیان کرد: حفر چاه در هر مکانی، حتی محل‌های خلوت و دورافتاده، حتماً باید اصول ایمنی وعلائم هشداردهنده در اطراف چاه و مقابل دید افراد و رهگذران قرار گیرد، تا از بروز این گونه حوادث پیشگیری شود. هنگام وقوع حوادث چاه از نزدیک شدن به حلقه چاه باید خودداری شود؛ چرا که این امر ممکن است باعث سقوط اشیاء و یا ریزش خاک بر روی فرد سقوط‌کرده به درون چاه شود.

خجسته افزود: شهروندان در زمان مواجه با این حوادث ضروری‌ست ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند و از فاصله دور و از طریق صدا، به فرد سقوط کرده آرامش دهند.

900

کد خبر: 834608

وب گردی

وب گردی