نعیم قاسم: آمریکا مجبور شد سیاست براندازی در سوریه را کنار بگذارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده است که آمریکا به دلیل شکست‌های پی‌درپی مجبور شد سیاست تغییر نظام خود در سوریه را کنار بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، آمریکا مجبور شد سیاست تغییر نظام خود در سوریه را به دلیل شکست‌های پی‌درپی کنار بگذارد.

بنا بر این گزارش، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» تصریح کرد، جهادگرایانی که آمریکایی‌ها ظاهرا امیدوار بودند نقش نائبانشان را در سوریه ایفا کنند، حالا به یک تهدید بزرگ تبدیل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مصاحبه اختصاصی «عیسی علی» مجری راشاتودی با این مقام عالیرتبه حزب‌الله در مکانی نامشخص در لبنان انجام شده است.

شیخ نعیم قاسم به راشاتودی گفت که معتقد است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از تلاش‌های مکرر قبلی برای براندازی دولت سوریه که با شکست مواجه شد، حالا یک رویکرد کمتر تقابلی را در قبال سوریه در پیش گرفته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «زمانیکه سیاست آنها (آمریکایی‌ها) در استفاده از گزینه نظامی و یا گزینه معارضان و حتی استفاده از گزینه همکاری با کشورهای عربی منطقه که خواستار براندازی دولت سوریه به نفع اسرائیل بودند، شکست خورد، واشنگتن در قبال «(بشار) اسد»، سیاست غیرتقابلی جدیدی را در پیش گرفت چرا که دیگر توان انجام کاری بیش از این را نداشت و البته می‌دانست که [داعش] بیش از اینکه علیه مردم سوریه اقدام کند، تهدیدی برای خودشان شده است».

وی تصریح کرد، با وجود اینکه تغییر ملاحظه شده در استراتژی سیاسی به معنای این نیست که کاخ سفید دیدگاه خود را درباره اسد تغییر داده، اما می‌توان این نتیجه را گرفت که آمریکا به هیچ گزینه‌ای بهتر از مبارزه با شیطان داعش که البته خودشان در مرحله نخست، بوجودش آوردند و حالا علیه خودشان قیام کرده، نرسیده است.

شیخ نعیم قاسم درباره «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و دیدگاه حزب‌الله لبنان درباره نقش وی به عنوان رهبر کشور سوریه، گفت که حزب‌الله، اسد را حاکم مشروع سوریه می‌داند که توسط مردم این کشور به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده است.

وی با اعلام اینکه منفعت اصلی آمریکا در جنگ، «حذف بشار اسد از قدرت و تغییر موضع سوریه از مقاومت در قبال دوستی آمریکا و اسرائیل» بود، رئیس‌جمهوری سوریه را به عنوان یک رهبر موثر که کشورش را در زمان‌های دشوار جنگ به خوبی هدایت کرده است، تمجید کرد. با این وجود در ادامه گفت که سرنوشت رئیس‌جمهوری سوریه به طور خاص در دست مردم سوریه است.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «ما از انتخاب مردم سوریه حمایت می‌کنیم و زمانیکه زمان انتخابات فرا برسد و مردم بدون مداخل خارجی انتخاب خود را اعلام کنند، ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت».

این مقام عالیرتبه حزب‌الله لبنان ادامه داد، همکاری موثری میان نیروهای مسلح روسیه و سوریه، ایران و حزب‌الله وجود دارد که به طرز گسترده‌ای، این همکاری به آزادسازی بخش قابل توجهی از خاک سوریه از دست تروریست‌ها شده است.

اسرائیل نیز در نابودی سوریه نقش داشته است

شیخ نعیم قاسم در ادامه اظهاراتش گفت: «اسرائیل نقش مهمی در نابودی سوریه ایفا کرده است و حامی مهم معارضان مسلح است، بویژه در بخش جنوبی سوریه».

وی در ادامه اشاره کرد که بیش از سه هزار شبه‌نظامی که در حال حاضر در سوریه با نیروهای دولت در حال جنگ هستند، در بیمارستان‌های اسرائیل درمان شده‌اند. علاو براین گزارش‌هایی در خصوص تأمین مهمات و غذا از اسرائیل برای آنها وجود دارد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد که توافق آتش‌بس میان روسیه و آمریکا در خصوص مناطق جنوبی و غربی سوریه ضربه‌ای به نیات اسرائیل بود چرا که به حذف حزب‌الله از مواضع خود در مناطق مرزی نشد.

منبع: فارس

802

کد خبر: 834612

وب گردی

وب گردی