دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بیله سوار

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار گفت: سه نفر در منطقه خروسلوی بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اقدام به حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی کرده بودند که این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، فرنام حامد صبح امروز در بازدید از آثار و اماکن تاریخی بخش جعفرآباد بیله‌سوار اظهار داشت: سه نفر در منطقه خروسلوی بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اقدام به حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی کرده بودند که با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با همکاری فرماندهی انتظامی بخش جعفرآباد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: به همراه حفاران غیرمجاز دستگیرشده مقداری ابزار و ادوات حفاری و یک عدد دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است و پرونده این افراد برای صدور حکم و مراحل نهایی به مقامات قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر از آثار و اماکن تاریخی و باستانی در شهرستان بیله‌سوار گفت: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان به منظور جلوگیری از دستبرد و سوء استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو به میراث تاریخی منطقه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند و در این زمینه با هوشیاری کامل عمل می‌کنند.

وی با اشاره به آثار تاریخی در منطقه افزود: کاروانسرای شاه عباسی در منطقه شورگل خروسلو، مزار سربازان گمنام شهریور 1320 در داخل شهر، تپه ایلان جیغ در روستای دمیرچی، قیز قلعه‌سی در روستای انجیرلو و در کنار رودخانه برزند مربوط به دوره اشکانی و ساسانی و مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) در داخل شهر از جمله جاذبه‌های تاریخی شهرستان بیله‌سوار است که در راستای حفاظت از آنها اقدامات لازم انجام می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: در راستای حفاظت و حراست از آثار و اماکن تاریخی و باستانی منطقه برخوردهای لازم و قانونی را با افرادی که به دنبال سودجویی از میراث تاریخی شهرستان هستند انجام می‌دهیم.

کد خبر: 834644

وب گردی

وب گردی