بازار میوه‌های خارجی ازرونق افتاد/عرضه مرکبات به بازار تا۵روز آتی

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به بازار پربار میوه‌های داخلی،گفت: بیشتر اقلامی که در گذشته وارد می‌شد در حال حاضر با قیمت پایین‌تر در داخل موجود است و واردات این محصولات به‌صرفه نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسین مهاجران افزود: امسال دوره پرباری است اما قیمت‌ها، مورد دلخواه تولید کنندگان نبوده و به همین سبب سردخانه‌ها پر شده است ضمن اینکه برای پاییز هلوی شب‌رنگ، گلابی و آلو را هم خواهیم داشت.

او گفت: مقدار زیادی انار وارد بازار شده است و مرکبات شمال و پرتقال جنوب نیز تا ۵ روز آینده به بازار عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در پاییز تقاضا برای انار و انگور بیشتر است به همین سبب مقدار قابل توجهی انگور شاهرودی به سردخانه منتقل شده است و افزایش قیمت چندانی نخواهیم داشت.

مهاجران در مورد واردات میوه در پاییز امسال هم گفت : بیشتر اقلامی که در گذشته وارد می‌شد در حال حاضر با قیمت پایین‌تر در داخل کشور موجود است و واردات محصولات موجود در داخل بازار به‌صرفه نیست. تنها ۲ تا ۳ قلم میوه، مانند گلابی در تولیدات داخلی کم است که وارد می شود اما واردات چندان زیاد نیست.

رییس اتحادیه میوه‌ و تره‌بار تاکید کرد : تولیدات سردرختی محصولات تا مهرماه موجود است و پس از آن به سردخانه‌ها وابسته می شویم. در سردخانه‌ها نیز گلوگاه قیمت وجود دارد، روزی که قیمت محصول در بازار خوب باشد عرضه صورت می گیرد و بالعکس. در نهایت کمبود میوه نیز با واردات تامین خواهد شد.

او با تاکید بر ایجاد توازن میان تولید و مصرف گفت: در روش های سنتی کاشت و برداشت، در برخی شرایط؛ تولیدکننده و در شرایطی دیگر مصرف‌کننده متضرر می‌شوند به عنوان مثال کاشت هندوانه سودی برای کشاورز ندارد ولی در کنار آن پیاز به ۳ برابر قیمت فروخته شده است. در تمام جاهایی که هندوانه کاشته می‌شود پیاز و سیب‌زمینی هم کاشته می شود؛ بنابراین باید توازن را بر اساس تولید و مصرف برقرار کنیم تا شاهد کاهش یا افزایش بیش از حد قیمت ها نباشیم.

منبع: مهر

401

کد خبر: 834659

وب گردی

وب گردی