علت مخالفت خانواده شهید حججی با تغییر نام واحد نجف آباد

خانواده شهید حججی بدلیل اینکه نجف آباد شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است با تغییر نام واحد نجف آباد مخالفت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی ریاست هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مجلسی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در روز یکشنبه ۲۲ مردادماه، همزمان با روز بزرگداشت شهید محسن حججی در شهرستان نجف آباد، برگزار شد.

طی این جلسه مصوب شد که نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نام شهید محسن حججی تغییر نام داده شود.

در این جلسه، دکتر ولایتی با یادآوری رشادت‌‌ها و ایثارگری های مدافعان حرم، یاد و نام آنان را گرامی داشت و با تجلیل از جهادگران عرصه مقاومت، شهادت مدافع حرم و ایثارگر عرصه مقاومت؛ شهید حججی را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده محترم شهید محسن حججی تبریک و تسلیت گفت.

متعاقب این تصمیم،خانواده محترم شهید حججی، طی نامه ای ضمن تقدیر از روحیه ی ولایتمداری و شهادت طلبی دکتر ولایتی، واکنش خود را نسبت به این تصمیم مطرح کردند.

خانواده شهید حججی، ابتدا به توصیف نام شهر نجف آباد پرداختند و این شهر را شهر امیرالمؤمنین (ع)، یادآور شیخ بهایی و پایتخت شهیدان ایران معرفی کردند. نجف آباد دارای بیش از۲۵۰۰ شهید،۸۸ سردار شهید،صدها جانباز و آزاده و هزاران ایثارگر است.

لذا،خانواده شهید حججی با تقدیر از این اقدام خالصانه و برخاسته از روحیه انقلابی و جهادی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، و ضمن ارج نهادن به این تصمیم، از این هیات درخواست نمودند که با نام نهادن یکی از مجموعه های دانشگاه آزاد به جای تغییر نام دانشگاه، موافقت نمایند.

خانواده شهید حججی ،دلیل این درخواست خود را احترام به ساحت مقدس سایر شهدای شهرستان و تکریم خانواده ی ایشان و همچنین باقی ماندن نام وزین، مقدس، تاریخی و شناخته شده ی "نجف آباد" که یادآور ارزش های انقلابی، اسلامی و رشادت‌های فرزندان برومند این دیار است بر سردر دانشگاه آزاد، ذکر کردند.

این خانواده ی داغدیده و انقلابی، با این اقدام خود، بار دیگر نشان دادند؛ روحیه ی ایثار، از خود گذشتگی، وطن دوستی و تقدم برادران دینی بر خود، در دامان این خانواده انقلابی، در جان این شهید بزرگوار نقش بسته است.

در پاسخ به این درخواست خانواده ی شهید، دکتر مجلسی، ضمن تقدیر از تواضع خانواده شهید حججی، مقرر کرد یکی از بزرگ ترین مجموعه های فرهنگی دانشگاهی مشتمل بر سالن اجتماعات 1200نفری، چندین سالن کنفرانس جنبی و سالن نمایشگاه دائمی که در آینده ای نزدیک با حضور خانواده بزرگوار شهید محسن حججی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می یرد به نام پرآوازه این شهید بزرگوار متبرک شود.

دکتر ولایتی نیز در یک نشست خبری، علت لغو مصوبه ی تغییر نام دانشگاه آزاد را، اینگونه مطرح کرد:
خانواده شهید حججی طی نامه ای درخواست کردند؛ با توجه به اینکه نجف آباد شهدای بسیاری دارد نمی‌خواهیم فقط اسم شهید حججی مطرح باشد.

کد خبر: 834669

وب گردی

وب گردی