سرپرست وزارت علوم: از نوآوری های فناورانه حمایت می کنیم

سرپرست وزارت علوم در بازدید از شهرک علمی ‌وتحقیقاتی اصفهان گفت: جهت‌گیری کلان وزارت علوم شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید ضیاء هاشمی در بازدید امروز خود شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان با اشاره به دستاوردهای این شهرک در سالهای اخیر اظهار داشت: عملکرد شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان با توجه به اعتبارات موجود خوب است و قطعاً در صورت تخصیص اعنتبارات بیشتر شاهد دستاوردهای فناورانه و نوآورانه مهمتر و بیشاری خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری باید نقش بیشتری در توسعه اجتماعی و حل مشکلات جامعه داشته باشند و شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در زمینه انجام تحقیقات مرتبط با نیازهای جامعه الگوی مناسبی است.

سرپرست وزارت علوم افزود: در عرصه آموزش و پژوهش و تولید علم در سطح ملی و جهانی دستاوردهای خوبی داشته ایم و در حوزه فناوری و نوآوری حرکت‌هایی آغاز شده که بسیار ارزشمند است ولی باید در زمینه فناوری های جدید اقدامات تحول آفرین انجام دهیم.

وی افزود: شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان به عنوان یک کانون اقتصادی و صنعتی عمل کرده است و در فرایند تحول و توسعه استان اصفهان نقش آفرینی داشته است.

دکتر هاشمی گفت: من باور دارم که در بین اساتید، محققان و دانشجویان ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد که باید اعتماد به نفس و قدرت ریسک پذیری این افراد را تقویت کنیم، مسئولیت ما سنگین است؛ اما باید از امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده مطلوب کنیم تا به اهدافمان برسیم.

گفتنی است سرپرست وزارت علوم در بازدید از شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان، از پارک علم و فناوری و تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بازدید و در جریان تولیدات آنان قرار گرفت.

کد خبر: 834721

وب گردی

وب گردی