واکنش نماینده جمهوری خواه کنگره  به ادعای دخالت روسیه در انتخابات

دانا روراباچر، یک نماینده جمهوری خواه می گوید، حساسیت در قبال رسوایی رسانه ای روسیه مشغله همیشگی کنگره است و قانون مرسوم واشنگتن این است که وقتی مشکلی پیش می آید روسیه را متهم کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، "دانا روراباچر" نماینده جمهوری خواه کالیفرنیا در کنگره، تمرکز دائم بر شایعه حمله هکرهای روس به انتخابات 2016 آمریکا را یک "جنگ رسانه ای گسترده" و "شغل همیشگی کنگره" عنوان کرد.
این نماینده جمهوری خواه تاکید کرد: وقتی به این درک می رسیم که روسیه در چنین عرصه ای مداخله نداشته است پس باید متوجه شویم این یک جنگ رسانه ای گسترده و شغل همیشگی کنگره است تا دست رییس جمهور را در استفاده از اختیاراتی که رای دهندگان به او داده اند خالی کند.
روراباچر، در گفتگو با فاکس نیوز، در خصوص افشای ایمیل ها اظهار داشت: من 99 درصد اطمینان داشتم که روس ها در این ماجرا دخالتی نداشتند. در واقع کمیته اطلاعاتی آمریکا هرگز بررسی قضایی مستقلی روی "گاسیفار 0/2" که یکی از منابعی است که ادعا می شود ایمیل های DNC را در اختیار سایت ویکی لیکس قرار داده بود به عمل نیاورد.
همچنین "دیمیتری آلپروویچ" عضو ارشد شورای آتلانتیک (یک اندیشکده آمریکایی)، در گفتگو با واشنگتن پست در ژوئن 2016 اذعان داشت که هیچ اطلاعاتی در خصوص چگونگی ورود هکرهای روس موجود نیست و اینکه آنها هنوز هیچ مدرکی دال بر چنین مداخله ای در اختیار ندارند.

802

کد خبر: 834876

وب گردی

وب گردی