سرپرست وزارت علوم از دانشگاه اصفهان بازدید کرد

دکتر سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جمع هیات رئیسه دانشگاه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های ریشه دار و برتر ایران باید نماد علم نافع باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیدضیاء هاشمی، عصر روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه ضمن بازدید از دانشگاه اصفهان با هیات رئیسه دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر هاشمی در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه در حل مسائل اساسی کشور افزود: ایجاد رابطه متوازن و پویا بین چهار ضلع جامعه، صنعت، دانشگاه و دولت فقط از طریق جلب اعتماد و مشارکت دانشگاهیان در شناسایی و حل مسائل اساسی کشورمحقق می گردد.

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود، بر مسئله شناسی و نیاز شناسی دانشگاه ها تاکید و اظهار داشت: دانشگاه های برتر و جامع باید نیاز های روز جامعه را شناسایی و علم نافع را مبنای کار خود قرار دهند و از علم تکراری و تبلیغی پرهیز نمایند.

دکتر سیدضیا هاشمی همچنین با اشاره به سیاست ها، فعالیت ها و توانمندی های دانشگاه اصفهان در پیشرفت های علمی جامعه تصریح نمود: ثروت آفرینی و پیوند علم به نیازهای جامعه، بررسی و حل معضلات زیست محیطی مانند مشکلات آلودگی هوا و کمبود آب و همچنین خدمات ارائه شده در بخش های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه اصفهان نشان از تعالی و رشد علمی این دانشگاه دارد.

وی در ادامه رشد و توسعه علمی کشور را در اولویت برنامه های خود دانست و گفت: تعالی آموزش عالی با حفظ همزمان آرامش و نشاط در این محیط پویا فراهم می شود.

شایان ذکر است در این دیدار دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز به تشریح سیاست ها، توانمندی ها و برنامه های دانشگاه اصفهان پرداخت و اظهار داشت: در چهار سال اخیر، اقدامات موثری برای تحقق کیفیت گرایی به جای کمیت گرایی در دانشگاه اصفهان انجام شده است. وی تاثیر توسعه کیفی دانشگاه اصفهان را به پیشرفت های علمی حاصل شده در این دانشگاه رجوع داد

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه دیدار با هیات رئیسه دانشگاه، از مسابقات ملی رباتیک دانش آموزی که به همت معاونت فرهنگی، معاونت پژوهش و فناوری و انجمن علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان در محل سالن نیل فروش زاده این دانشگاه برگزار می شد بازدید کرد و همچنین در ادامه به اتفاق هیات همراه، طرح های عمرانی دانشگاه مانند ساختمان زیست شناسی و زمین شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، خوابگاه ها و سایر فضاهای در حال توسعه دانشگاه را نیز بازدید کرد.

کد خبر: 834912

وب گردی

وب گردی