نخودی و فروتن به نیمه نهایی رسیدند

دو نماینده کشورمان به مرحله نیمه نهایی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در یونان راه یافتند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان از ظهر امروز (به وقت ایران) در شهر آتن کشور یونان در حال برگزاری است. نتایج وزن کشی نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات صبح روز نخست، به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم مهدی ویسی در دور نخست به دلیل حضور نیافتن خوان کورتز از مکزیک پیروز شد اما در دور دوم مقابل امیدجان جلال‌اف از ازبکستان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد. (حریف وی هم اکنون در مرحله نیمه نهایی قرار دارد و امشب در برای حضور در دیدار فینال به مصاف رقیب خود خواهد رفت.)

در وزن 50 کیلوگرم محمد خدابخشی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان با نتیجه 14 بر 12 شکست خورد و با توجه به شکست این مغولی در دور بعد، خدابخشی از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 58 کیلوگرم مرتضی پورمرتضوی در دور نخست با توجه به حضور نیافتن خوان کوئیسا از کلمبیا به پیروزی رسید اما در دور بعد مقابل توران بایرام‌اف از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد. (حریف وی هم اکنون در مرحله نیمه نهایی قرار دارد و امشب در برای حضور در دیدار فینال به مصاف رقیب خود خواهد رفت)

در وزن 69 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به حضور نیافتن میرانبیک سلیمانوف از قزاقستان پیروز شد. وی در دور بعد داویت گئورگیان از ارمنستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی امشب برای حضور در دیدار فینال به مصاف داود ابراگیم‌اف از آذربایجان می‌رود.

در وزن 85 کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست به دلیل حضور نیافتن برایان والدرما از کلمبیا به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل گاوین هافمن از آمریکا با نتیجه 9 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فروتن در این مرحله نیز با نتیجه 11 بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی امشب در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با ساندیپ مان از هند کشتی می‌گیرد.

با توجه به قانون جدید برگزاری این رقابت‌ها، مسابقات امروز تا مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال ادامه خواهد داشت، صبح فردا نفرات حاضر در دیدارهای فینال، رده‌بندی و شانس مجدد، دوباره وزن کشی خواهند کرد، و رقابت‌های شانس مجدد نیز برگزار می‌شود. در ادامه فردا شب مسابقات رده بندی و فینال برای مشخص شدند نفرات برتر پنج وزن نخست برگزار خواهد شد.

همچنین رقابت‌های پنج وزن دوم نیز صبح فردا وزن کشی خواهد شد و مسابقات نیز همانند برنامه مسابقات پنج وزن نخست در دو روز برگزار خواهد شد.

604

کد خبر: 834935

وب گردی

وب گردی