گمانه زنی ها در مورد تغییر یا ابقای استاندار سیستان و بلوچستان

در پی گمانه زنی ها درباره تغییر یا ابقای استاندار سیستان و بلوچستان خبرنگار ایسکانیوز در مورد این موضوع با نماینده زابل به گفت و گو پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، برخی رسانه ها و کانال های خبری در فضای مجازی از علی اوسط هاشمی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار جدید قزوین یا تهران نام برده اند.

على اوسط هاشمى استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگویی در واکنش به این گمانه زنى‌ها مبنى بر انتصابش به عنوان استاندار تهران گفته بود که به هیچ وجه تاکنون در این‌باره با وی صحبتى نشده است.

همچنین اوسط هاشمى درباره حضور مجددش در استاندارى سیستان و بلوچستان گفت: هنوز هیچ‌گونه صحبتى در این زمینه با بنده مطرح نشده و فعلا در استاندارى حضور دارم.

علی اوسط هاشمی (زاده ۱۳۳۷ در شهرستان سنقر) و استاندار استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم بوده است.

از سوابق اجرایی وی می توان از معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین، فرماندار شهرستان گیلانغرب، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری، بخشدار مرکزی شهرستان کنگاور، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر استانهای تهران، قزوین و کردستان و همچنین رئیس شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های تهران، کردستان و قزوین یاد کرد.

در پی گمانه زنی ها در خصوص وی خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با نماینده مردم زابل در مورد گمانه زنی درباره تغییر استاندار سیستان و بلوچستان گفت و گویی داشت، که در ادامه آورده می شود:

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تغییر استانداران در حوزه اختیارات دولت است،اظهار کرد: این موضوع در اختیار وزیر کشور است و وزیر کشور باید براساس شاخص ها و معیارهایی که برای تغییر یا ابقای استانداران ارزیابی کند.

وی ادامه داد: اگر وزیر کشور در نتایج معیارها و شاخص هایش به این جمع بندی برسد که باید تغییر دهد ممکن است استاندار را تغییر دهد و در نقطه دیگری از وجود او استفاده کنند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: کسانی که برای این مطلب باید دخالت کنند اختیارات آن به آقای وزیر کشور و رئیس جمهور است.

دهمرده گفت: در رابطه با تغییر استاندار در حال حاضر نمی توانم احضار نظر کنم زیرا در حوزه کاری بنده نیست.

901/900

کد خبر: 834992

وب گردی

وب گردی