دلایل افزایش سوانح جاده ای از زبان رییس پلیس راهور ناجا

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش سوانح جاده ای در روزهای آخر تعطیلات تابستان گفت: سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ‌ 80 درصد عامل سوانح جاده ای منجر به فوت یا مجروح شدن افراد در 15 روز گذشته بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ دوم تقی مهری روز جمعه افزود: 63 درصد سوانح رانندگی در 15 روز گذشته در 30 کیلومتری شهرهای ایران رخ داد که این آمار نشان می‌دهد رانندگان در این محدوده ها نسبت به مقررات و رعایت سرعت مطمئن کم توجه هستند.
وی با اشاره به وضعیت راهها در تعطیلات عید غدیر گفت: روز گذشته و امروز شاهد ترافیک سنگین یا نیمه سنگین به خصوص در محورهای کندوان و هراز و بخشی از محورهای فیروزکوه و قزوین - رشت حد فاصل منجیل بودیم.
رئیس پلیس راهور گفت: با توجه به بارندگی در استان‌های شمالی و ترافیک سنگین در این محورها لازم است قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هرچه بیشتر مدنظر قرار گیرد.
مهری افزود: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه ساز است و در رابطه با رانندگان متخلف هیچ گذشتی نداریم و برخورد قانونی شدید خواهیم کرد.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیست میلیون خودرو؛ یازده و نیم میلیون موتورسیکلت و 27 میلیون نفر دارای گواهینامه هستند و شاید از نگاه برخی افراد در برابر این آمار زیاد سوانح منجر به فوت کم باشد اما نیاز است همه رانندگان مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت کنند.
وی در عین حال آماری از تعداد سوانح جاده ای و به تبع آن کشته شدگان و مجروحان حوادث ارائه نداد.

901

کد خبر: 834999

وب گردی

وب گردی