برای حل مشکلات جامعه ریاضی باید از دوران مدرسه بررسی لازم انجام شود

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به اینکه برای حل مشکلات جامعه ریاضی باید از دوران مدرسه بررسی لازم انجام شود،گفت: در گذشته ۳۵ درصد از دانش‌آموزان در مقطع متوسطه رشته تجربی و ۲۵ درصد رشته ریاضی را انتخاب می‌کردند اما اکنون ۶۴ درصد رشته تجربی و کمتر از ۱۵ درصد رشته ریاضی را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی دهقان در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد، با اشاره به اینکه در سال ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای حق عضویت از اعضای انجمن ریاضی گرفته می‌شود، اظهارکرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان مخارج این انجمن برای برگزاری برنامه‌هایی همچون کنفرانس‌های مختلف است.

وی افزود: از روسای دانشگاه‌ها در سراسر کشور تقاضا می‌شود که در زمینه تامین اعتبار برای برگزاری برنامه‌های گوناگون به این انجمن کمک کنند.

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به اینکه برای حل مشکلات جامعه ریاضی باید از دوران مدرسه بررسی لازم انجام شود، بیان کرد: در گذشته ۳۵ درصد از دانش‌آموزان در مقطع متوسطه رشته تجربی و ۲۵ درصد رشته ریاضی را انتخاب می‌کردند اما اکنون ۶۴ درصد رشته تجربی و کمتر از ۱۵ درصد رشته ریاضی را انتخاب می‌کنند.

دهقان ادامه داد: از ۵۲۰ هزار متقاضی رشته پزشکی، سه هزار نفر به عنوان پزشک در دانشگاه‌های برتر کشور پذیرش می‌شود و مابقی متقاضیان برای تحصیل در رشته‌هایی مانند پرستاری، هوش بری و ... جذب می‌شوند.

رئیس انجمن ریاضی ایران اضافه کرد: این گرایش نخبگان به سوی رشته‌های پزشکی در آینده کشور را با کمبود در رشته‌هایی اعم از ریاضی خواهد کرد و لازم است که در این زمینه تلاش صورت گیرد.

وی برگزاری این مسابقات در دانشگاه شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۴۰درصد هزینه‌های این مسابقات توسط انجمن ریاضی کشور تأمین شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری نیز طی سخنانی اظهار کرد: هدف بنیاد نخبگان شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای برتر است. این دستگاه به شناسایی نخبگان در رشته‌های علمی، هنری، ورزشی و حتی حوزوی پرداخته است و نگاه آن تنها به جنبه علمی نیست.

مجتبی بنیادیان گرایش بیشتر دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی را یک عارضه دانست و گفت: اگر به این امر توجه نشود در آینده تعداد نخبگان در سایر رشته‌ها کمتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستگاه اختراع مخترعین برتر را تا مرحله تولید و تجاری‌سازی حمایت می‌کند و امید که در تامین اعتبار لازم به این دستگاه توجه بیشتری شود.

901

کد خبر: 835018

وب گردی

وب گردی