جلوگیری فوری از کشتار مسلمانان در میانمار

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور که تا امروز تعداد آنها به 5 هزار و 500 نفر رسیده است، طی نامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تا به مسئله قتل عام مسلمانان میانمار ورود کند.

به گزارش ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور که تا امروز تعداد آنها به 5 هزار و 500 نفر رسیده است، طی نامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند تا به مسئله قتل عام مسلمانان میانمار ورود کند.

در ابتدای این نامه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده و خطاب به « زید رعد الحسین» کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل نوشته شده آمده است: پایه و اساس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای مشابه، پاسداری از حقوق انسانها در سراسر عالم است. حقوقی که برای اولین بار بصورت تجمیع شده تحت عنوان اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر در تاریخ 10 دسامبر 1948 به تصویب رسید.

در ادامه تاکید شد: در حال حاضر، اصلی ترین سازمانی که مسئولیت مستقیم جهت اجراشدن این حقوق در تمامی جهان را دارد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است. جنایت اخیر دولت میانمار در قتل عام مسلمانان بی‌گناه این کشور (که ده ها سال در جریان بوده و از سال 2012 بصورت ویژه تشدید شده و به اوج خود رسیده است) منجر به کشته و آواره شدن صدها هزار نفر شده که قلب تمامی عدالت خواهان و آزادی خواهان جهان را به درد آورده است.

در قسمت دیگری تاکید شد: اقدامات دولت فعلی میانمار در تبعیض نژادی و قومی و مذهبی و نقض حقوق مسلمانان این کشور (که از جمعیت قابل توجهی نیز برخورداراند) ناقض اکثر بندهای اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر است که بصورت ویژه‌تر می‌توانیم به نقض مواد 2، 3، 5، 9، 13، 15، 23 و 26 این اعلامیه اشاره نمائیم. امروزه مسلمانان مظلوم میانمار از بدیهی ترین حق بشر یعنی حق امنیت و حیات بی بهره‌اند بطوریکه افراطیون میانماری با پشتیبانی دولت و ارتش این کشور دست به قتل و تجاوز و کشتار ده‌ها هزار مسلمان بی‌دفاع میانمار می‌زنند.

در ادامه آمده است: این اقدامات همچنین ناقض کنوانسیون جلوگیری از کشتار جمعی و مجازات آن مصوب 9 دسامبر 1946 مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده و بر اساس ماده‌ی 2 این کنوانسیون، اقدامات اخیر دولت میانمار مصداق بارز ژنوسید (نسل کشی) محسوب می‌شود و دولت میانمار موظف است به ماده‌ 1 این کنوانسیون عمل کرده و جلوی کشتار بی‌رحمانه‌ مسلمانان این کشور و آوارگی آنان را گرفته و طبق ماده‌ی 4 این کنوانسیون بین المللی، عاملین این کشتارها و تجاوزات (چه دولتی چه غیر دولتی) را مجازات کند.
در اثنای این جنایات عظیم علیه مسلمانان (چه در میانمار و چه در سایر کشورها همچون کشمیر) سکوت سازمانهای بین المللی مربوطه موجب از بین رفتن جایگاه حقوقی و رسالت و مقام این سازمانها نزد افکار عمومی خواهد شد.

در ادامه تاکید شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک نهاد دانشجویی مستقل و ظلم ستیز، با دریافت سیل عظیمی از امضاهای مردمی، از تمامی اعضای سازمانهای بین المللی حافظ صلح و حقوق و امنیت انسانها، و در راس آن شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا با ورود فعالانه و جدی جهت جلوگیری از قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار و بازگرداندن حقوق انسانیشان، گامی بزرگ در راستای عمل به رسالت خویش جهت حفظ حقوق بشر و ایجاد صلح در سراسر جهان بردارند و از سیاسی کاری و تبعیض و چشم پوشی از این قضیه دوری کند.

در ادامه تصریح شده است: خواست تمامی ظلم ستیزان جهان این است که دولت میانمار، تمامی حقوق انسانی و شهروندی مسلمانان این کشور را به آنها بازگردانده و به سرعت از قتل عام و آواره ساختن آنها دست بردارد. در راس این حقوق که حق تمامی مردم میانمار من جمله مسلمانان این کشور است می‌توان به این موارد اشاره کرد: تامین امنیت جانی و مالی مسلمانان میانمار، جلوگیری نکردن از رسیدن کمکهای مردمی به مسلمانان مظلوم میانمار، بازگرداندن حق تحصیل آزادانه‌ی مسلمانان این کشور در مدارس و دانشگاه ها، صدور گذرنامه و کارت هویت برای مسلمانان، بازگرداندن حق مالکیت مسلمانان بر اموال و زمینهایشان، عبور و مرور آزادانه‌ی مسلمانان در شهرهای این کشور و همچنین سفرهای بین المللی، عدم ممانعت از انتشار ازاد اطلاعات این دست حوادث در راستای دسترسی ازاد افکار عمومی جهان به این اطلاعات، اجازه دادن به کارشناسان و بازرسان نهادهای بین المللی و رسانه های جمعی جهت بررسی این حوادث و جنایات رخ داده و گزارش نمودن آنها
و ...

در پایان تاکید شده است: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای بین المللی مربوطه (من جمله یونیسف) بایستی به رسالت خود عمل نموده و از تمامی اختیارات و امکانات خود جهت نیل به این اهداف استفاده کنند.

منبع: فارس

کد خبر: 835146

وب گردی

وب گردی