معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ابوبکر بغدادی حس نوستالژیک اهل سنت را به کار می‌گیرد تا مسلمانان را به جان هم بیندازد و ما باید مراقب باشیم، چون دومینویی که آنها در سوریه و عراق شروع کرده‌اند به این مناطق محدود نخواهد شد و حتماً لبنان و ایران را نیز در برخواهد گرفت.

رسول سنایی‌‌راد در همایش سیاسی ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های محلات و جامعه زنان ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام استان تهران بر هوشمندی و صبوری در مقابله با تهدیدهای دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: ما به تنهایی قادر به مقابله با این تهدیدها نخواهیم بود و فرماندهان و روحانیون مانند دوبال پرواز می‌توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سیاسی و امنیتی منطقه خاورمیانه، به تاریخچه شکل‌گیری و پیدایش گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه عراق و سوریه پرداخت و گفت: داعشی‌ها اقدام به سرباز‌گیری از اوراسیا، قفقاز، چچن و سایر کشورهایی که فقر معرفتی و مادی دارند می‌کنند که زمینه برای صدور تک تیر‌انداز به سوریه و عراق می‌شود و بر ما لازم است که هوشیار باشیم و ائمه جماعات و فرماندهان ما نقش مؤثری در آگاه‌سازی مردم دارند و بر نقش موثر روحانیون در مقابله با گروه‌های تکفیری تاکید چون شکاف‌های قومی‌ ‌مذهبی بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف دشمنان به‌جای درگیر شدن است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دو گروه در آخرالزمان مورد عنایت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فره الشریف هستند، گروه اول مفسران و عالمان علوم قرآنی و گروه دوم کسانی که بر علوم و فنون نظامی مسلط هستند.

وی ادامه داد: نقش آیت‌الله سیستانی در عراق و حکم او در فراخوان مردمی ‌بسیار تاثیرگذار بوده ‌به گونه‌ای که اربابان دیروز و مخالفان امروز گروهک داعش برای اینکه ماجرا را آبرومندانه جمع کنند در صدد مقابله با این گروه که با حمایت آمریکا، عربستان، قطر و کشورهای مرتجع عرب که دست‌پرورده خود آن‌ها هستند، بر‌می‌آید.

سنایی‌راد با اشاره به چهره‌پردازی افرادی همچون ابومصعب زرقاوی و ابوبکر بغدادی توسط آمریکا و عربستان سعودی گفت: امروز آن‌ها برای مقابله با این مخلوق خودشان که در عراق به کشتار شیعیان ایرانی (صفویون)، شیعیان عرب عراقی و صلیبیون پرداخته‌اند و در ادامه پا را فراتر گذاشته و به قتل عام مسیحیان می‌پردازند، کنترل آن‌ها از دستشان خارج شده و مجبور می‌شوند علیه آن‌ها قطعنامه صادر کنند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی و اهداف پنهان و پیدای گروهک‌های تروریستی، اتفاقات سیاسی در منطقه را بخشی از سناریوی آمریکا و غرب به منظور نابودی هویت اسلامی و مقاومت اسلامی بیان کرد و افزود: توطئه بزرگ و ناامنیتی موجود در منطقه محصول اتاق فکر دشمنان اسلام است و استراتژی و تاکتیک گروه‌های تکفیری و داعش که دست پرورده خودشان هستند را دشمنان تعیین می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه گفت: امروز گروه‌های تکفیری و داعش با نام اسلام، جنایات بزرگی در منطقه مرتکب می‌شوند و مردم و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را با هدف مخدوش کردن اسلام انجام می‌دهند.

وی بیان داشت آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق جنگ نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.

سنایی‌راد افزود: امروز حزب‌الله در سوریه برای دفاع از مقاومت باید مقابل سلفی‌ها و تکفیری‌ها قرار بگیرد و وضعیتی پیش آمده ‌که حتی بخشی از حماس هم به اشتباه بیفتد و مقابله با این‌ها هوشمندی می‌خواهد، همان چیزی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند.

وی در ادامه به ماجرای جریان شیرازی‌ها پرداخت و گفت: آن‌ها به اعتبار نیاکان بزرگ خود که در جنگ جهانی اول در نبرد با انگلیسی‌ها در تاریخ ثبت کردند، اکنون به مراجع، امام خمینی (ره)، آیت‌الله بهجت (ره) و آیت‌الله مکارم شیرازی توهین می‌کنند و شبکه‌های خود را به حوزه‌ها و مساجد وصل می‌کنند و برای خنثی کردن جهان اسلام به تفرقه بین شیعه و سنی دامن می‌زنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: امروز ابوبکر بغدادی حس نوستالژیک اهل سنت را به کار می‌گیرد تا مسلمانان را به جان هم بیندازد و ما باید مراقب باشیم، چون دومینویی که آنها در سوریه و عراق شروع کرده‌اند به این مناطق محدود نخواهد شد و حتماً لبنان و ایران را نیز در برخواهد گرفت.
کد خبر: 83527

وب گردی

وب گردی