فصل نهم کارگاه های مکتب تهران پایان یافت

اختتامیه فصل نهم همایش کارگاه‌هاى متمرکز مکتب تهران (دوره راهیابی) عصر روز جمعه 17 شهریور در سالن نمایش این مجموعه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از مکتب تهران، در ابتدای مراسم اختتامیه فصل نهم همایش کارگاه های متمرکز مکتب تهران (دوره راهیابی)، جلال تهرانى توضیحات مختصری درباره روند برگزاری کارگاه‌های متمرکز مکتب تهران ارائه داد.

وی افزود: دوره راهیابی، اولین دوره‌ای است که در این رده سنی برگزار کردیم و امیدواریم که این کلاس ها با موفقیت و نتیجه مطلوب در فصل هاى دیگر سال ادامه داشته باشند.

در این مراسم کودکان و نوجوانان هنرجو در حضور اساتید و اولیا نمایش شازده کوچولو را اجرا کردند که با تشویق و تحسین اولیا، تماشاگران و اساتید همراه بود.

در ادامه شبنم فرشادجو، مدرس بازیگرى این دوره‌ از نحوه تدریس به هنرجویان صحبت کرد و از خلاقیت و علاقه شاگردانش به بازیگرى و ایده‌پردازى در اجرا اظهار خرسندى کرد.

در بخش دیگری از این مراسم کودکان پس از تشویق تماشاچیان به نواختن قطعاتى که توسط نادر مشایخى تدریس شده بود پرداختند.

مشایخی در توضیح این قطعات موسیقی گفت: این موسیقى ترکیبى از همزمانى است و اولین رابطه اجتماعى انسان‌ها با یکدیگر است و از صداهاى ناموزون محیط پیرامون تشکیل شده است که جنبه عاطفى و حسى به خود گرفته و قطعه‌اى را ساخته است.

محمد اعلمى، مدرس نمایش عروسکى دیگر سخنران این مراسم بود که از علاقه کودکان به خلق داستان، بداهه‌پردازى و ساخت عروسک و اجراى نمایش گفت و پس از آن کودکان نمایش عروسکى خود را اجرا کردند.

در بخش آخر این برنامه نیز عالیه عطایى مدرس داستان‌نویسى از شاگردان خود خواست تا داستانى که طى این دوره نوشته‌اند را بخوانند و هنرجویان در مورد مطالبى که در کلاس آقاى آرش صادق بیگى دیگر استاد داستان نویسی آموخته بودند توضیحاتى دادند. در پایان هدایایى از سمت مجموعه به اساتید و هنرجویان اهدا شد.

دوره آموزشى فصل پاییز کارگاه‌هاى آزاد مکتب تهران در چهار رده‌ سنی از اواسط مهر ماه شروع خواهد شد.

502

کد خبر: 835343

وب گردی

وب گردی