اسالم می‌تواند به محل قرار سالانه همه نویسندگان ایرانی بدل شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت پایان دومین کارگاه نویسندگی اسالم برگزار شد، گفت: این شهر دارای ظرفیت فرهنگی بسیار بالا است که می‌تواند به محل قرار سالانه همه نویسندگان ایرانی بدل شود.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مشروح پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در پایان دومین کارگاه نویسندگی اسالم صادر شد، به شرح زیر است:

«هر ملتی که خودش ماجراهایش را روایت نکند، دیگران این کار را برایش می‌کنند و دیگران معلوم نیست با چه نگاهی روایت کنند. روایت‌نویسی، سنتی جهانی در بین نویسندگان حرفه‌ای است و کمتر نویسنده بزرگی است که در میان آثارش تک‌نگاری و روایت وجود نداشته باشد و گریزی از این نیست که نویسندگان ایرانی هم با تقویت این زمینه حضور بیشتری در تاثیر و تاثر فضای اجتماعی داشته باشند.

حضور نویسندگان جوان و اساتید برجسته نویسندگی خلاق به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در اسالم گیلان کنار محله جلال آل‌احمد پدر مستندنگاری ایران، در دهکده آلالان برای دوره آموزشی روایت‌نویسی غنیمتی است؛ چنان که ظرفیت فرهنگی در اسالم باهویت می‌تواند به محل قرار سالانه همه نویسندگان ایرانی بدل شود.

جای خشنودی است که می‌توان از هم‌افزایی نام جلال، ساحل دریای کنار خانه جلال، انرژی ادبیات خلاقه، نوشتن ایرانی، هم‌زیستی مردمان تالش و کرد و ترک و گیلک و تعایش سنی و شیعه، دوره نویسندگی اسالم را ماندگار کرد؛ به آن امید.»

دومین کارگاه نویسندگی اسالم، 15 تا 18 شهریور با حضور 33 تن از نویسندگان جوان و با سخنان حسین دهباشی، جواد جزینی، فاطمه توفیقی، جواد محقق، مهدی قزلی و میثم امیری در شهر اسالم گیلان برگزار شد.

502

کد خبر: 835365

وب گردی

وب گردی