فراخوان همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ کتاب در جهان اسلام» 

همایش بین المللی « ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ کتاب در جهان اسلام» از سوی موسسه خانه کتاب و با همکاری موسسه یونس امره در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، این موسسه، همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ کتاب در جهان اسلام» را با همکاری موسسه «یونس امره» در دی ماه سال جاری در موسسه خانه کتاب برگزار می کند.

بررسی شخصیت تاریخی ابراهیم متفرقه، آثار چاپ شده به زبان فارسی در چاپخانه ابراهیم متفرقه، تالیفات ابراهیم متفرقه، نقش ابراهیم متفرقه در گسترش زبان فارسی، ابراهیم متفرقه آغازی برای چاپ در عثمانی، تاثیرگذاری ابراهیم متفرقه بر صنعت چاپ در امپراتوری عثمانی، تاثیر پذیری کشورهای اسلامی از فعالیت های چاپی ابراهیم متفرقه از جمله محورهای اصلی این همایش هستند.

از جمله محورهای فرعی همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ کتاب در جهان اسلام» می توان به ناشران و نویسندگان زبان فارسی در امپراتوری عثمانی، تاثیر کتاب های چاپ فارسی در امپراتوری عثمانی بر صنعت نشر ایران، فارسی نویسان امپراتوری عثمانی در عصر چاپ، آثار ترجمه شده چاپی از عثمانی به فارسی و آثار ترجمه شده چاپی از فارسی به عثمانی اشاره کرد.

علاقمندان برای شرکت در این همایش باید چکیده مقالات خود را در 500 کلمه تا 15 آبان ماه سال جاری و اصل مقالات خود را تا 15آذرماه به نشانی الکترونیکی muteferrika@ketab.ir ارسال کنند.

502

کد خبر: 835479

وب گردی

وب گردی