برگزاری  چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان

استاندار سمنان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی پسته در دامغان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی در استان سمنان گسترش و تداوم می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز ظهر امروز در حاشیه دیدار با اعضای کادر اجرایی چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان مهد پرورش ناب‌ترین پسته‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت دو روز در این شهرستان برگزار می‌شود افزود: شهرستان دامغان خواستگاه اولیه پسته در کشور است و بهترین نوع پسته در این شهر پرورش می‌یابد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه این جشنواره با توجه به اصول اولیه اقتصاد مقاومتی در کشور برنامه‌ریزی‌شده است بیان کرد: این جشنواره از 22 شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها یک فرصت مطلوب برای معرفی زیرساخت‌های بخش کشاورزی دامغان است اذعان کرد: تداوم و گسترش جشنواره‌های محصولات کشاورزی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

خباز با اشاره به اینکه توسعه بازار فروش محصولات و رونق درآمد کشاورزان را از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره دانست و گفت: آئین افتتاحیه این جشنواره چهارشنبه 22 شهریورماه رأس ساعت 9 در محل سالن هلال‌احمر دامغان برگزار می‌شود.

وی رفع نواقص مدیریتی و اجرایی در این دوره از جشنواره را در دستور کار هیئت اجرایی عنوان کرد و گفت: دامغان مهد پرورش پسته‌های ایران است و همواره بخش عمده‌ای از این محصولات به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

استاندار سمنان یادآور شد: بسیاری از محصولات کشاورزی ازجمله توت فرهنگی، زردآلو، انگور، بادمجان و غیره در استان سمنان با برگزاری این جشنواره‌ها به جایگاه عالی در حوزه بازار فروش و صادرات محصولات رسیدند.

902/900

کد خبر: 835522

وب گردی

وب گردی