بودجه تسلیحات هسته ای کره جنوبی افزایش می یابد

قانون گزاران کره جنوبی تصمیم دارند ، بودجه این کشور را برای خرید اسلحه و سایر تسلیحات هسته ای افزایش دهند تا این خرید ها را از ایالات متحده آمربکا افزایش داده و به نوعی بستر فعالیت های هسته ای ایالات متحده در این کشور را هموارتر سازند.

مجلس کره جنوبی با ثبت درخواستی مبنی بر افزایش بودجه این کشور برای خرید اسلحه و تسلیحات نظامی از کشور ایالات متحده امریکا قصد دارد تا سال اینده میلادی کشور خود را از نظر نظامی تقویت کند .آخرین بار در دهه 90 میلادی بود که آزمایش های هسته ای ـمریکا در شهر پیونگ یانگ انجام شد که در نهایت توافقات از جانب دو طرف برای ادامه این برنامه هسته ای حاصل نشد و این اخرین همکاری هسته ای طرفین بود . حالا بار دیگر و پس از گذشت چند سال قرار است مسِئولان کره جنوبی بر سر انجام ازمایش های هسته ای آمریکا در این کشور بر سر میز مذاکره بنشینند تا به توافقاتی برای رخ دادن این اتفاق در کره جنوبی برسند.

ماجرا از آن جایی آغاز شد که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون به دانشمندان کشورش دستور انجام آزمایشات هسته ای خاصی را جهت دستیابی به سلاح هسته ای صادر کرد که این موضوع ترس و واهمه زیادی را بین مسئولان کره جنوبی ایجاد نمود تا حالا آن ها را مجبور به همکاری با امریکا بر سر انجام ازمایشات هسته ای و شاید خرید تسلیحات اتمی ، از ایالات متحده بکند تا ترسی متقابل را در بین مسئولان کشور کره شمالی ایجاد کند تا این کشور فعالیت های هسته ای بیشتری را انجام ندهد و موجب رعب و وحشت سایر کشور ها از جمله کره جنوبی نگردد.

سخنگوی دولت کره جنوبی " کیم کوانگ لیم " در این باره گفت: اگر ما فعالیت های هسته ای خود ( که زیر نظر ایالات متحده انجام خواهد شد) را اغاز کنیم هزینه زیادی را برای ما در بر خواهد داشت .

واشنگتن می خواهد با اغاز همکاری مشترک خود ، بین دو کشور پرجمعیت آ سیای شرقی یعنی ژاپن و کره جنوبی ، به نوعی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل رهبر کره شمالی شود و او را مجبور به عقب نشینی و متوقف کردن فعالیت های هسته ایش جهت دستیابی به بمب اتم کند.

در سوم سپتامبر سال جاری کره جنوبی دست به انجام بزرگترین آزمایش اتمی خود از سال 2006 تا به الان زد و در 29 اگوست سال میلادی جاری نیز کره شمالی از موشک های خود که می توانست بخش شمالی کشور ژاپن را هدف قرار دهد و از قضا در آن جهت نیز قرار گرفته بودند، پرده برداری کرد.

در دوم سپتامبر نیز اخباری مبنی بر مکالمه تلفنی " مون جائه این " رییس جمهور کشور کره جنوبی با دونالد ترامپ رییس جمهور کشور امریکا منتشر شد که از توافقات بین دو کشور مبنی بر خرید چندین میلیارد دلار اسلحه توسط این کشور خبر می داد. این همان چیزی است که وزیر دفاع کره جنوبی " سانگ یانگ مو"د از آن به عنوان استراتژی ابزاری یاد کرد. استزاتژی که ظاهرا شامل هواپیماهای جنگی بمب افکن های بی 52 و سربازهای امریکایی می شود!

کد خبر: 835552

وب گردی

وب گردی