عشقی قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان شد

نماینده وزن ۵۴ کیلوگرم تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب پیروزی در دیدار فینال رقابتهای قهرمانی جهان به مدال طلا دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز ، در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد نوجوانان جهان که در آتن پایتخت یونان در جریان است، مهدی عشقی نماینده وزن ۵۴ کیلوگرم ایران به مدال طلای جهان رسید.

مهدی عشقی در دیدار فینال وزن ۵۴کیلوگرم به مصاف یاماگوچی از ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و تنها مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقایت اا را بر گردن آویخت.

عشقی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس به مصاف رابرت هاوارد از امریکا رفت و با نتیجه ۸ بر ۴ به پیروزی رسید. وی در مرحله یک هشتم نهایی با دمیربیک مقصوداف از تاجیکستان مبارزه کرد و ۹ بر ۷ برنده شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ولادیسلاو اوستاپنکو از اوکراین رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۴ و ضربه فنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. عشقی در این مرحله نیز به مصاف روبرتو بلانکو از مکزیک رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد به فینال راه یافت.
میثم زارع در ۷۶ و سید مهدی هاشمی در ۱۰۰ کیلوگرم دیگر کشتی گیران ایران هستند که برای مدال برنز به روی تشک خواهند رفت.

پیش از این و در جریان رقابت های پنج وزن نخست عباس فروتن در ۸۵ کیلوگرم و محمد نخودی در ۶۹ کیلوگرم به ترتیب به مدال نقره و برنز جهان رسیدند.

602

کد خبر: 835596

وب گردی

وب گردی