بفرمایید خوشحالی مجانی/ اینجا بستنی رایگان میان کودکان بیمار توزیع می شود

 یکی از قناد‌های شهر رشت اقدام به ارائه بستنی رایگان به کودکان سرطانی کرده تا با این کار، علاوه بر خوشحال کردن کودکان، زکات فعالیت خود را نیز بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، چندی است که یک تصویر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و هر کدام از مخاطبان صفحات مجازی با دیدن آن، لبخندی بر لبانشان نقش می‌بندد. لبخندی که می‌توان آن را در ستایش انسانیت توصیف کرد.

به روی این تصویر که طی روز‌های اخیر بار‌ها خالق ایده آن مورد ستایش قرار گرفته، این جمله حک شده است. " بچه هاتون رو به خاطر نداشتن پول بستنی دعوا نکنین، ما به آن‌ها بستنی مجانی می‌دیم".

همین یک جمله سبب شد خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان برای گفت و گو با صاحب این ایده به سراغ مهدی خزانی کوی شاهی رود. وی که از مهندسان جهاد کشاورزی شهر رشت است، چندی است که یک قنادی را نیز در اطراف ورزشگاه عضدی رشت راه اندازی کرده تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کند.

در مغازه قنادی او نه تنها شیرینی که خوشحالی نیز در میان کودکانی که بیشتر آن‌ها را دختران و پسران مبتلا به سرطان تشکیل می‌دهند، تقسیم می‌شود.

وی در این گفت و گو در رابطه با اقدام خود مبنی بر نصب یک نوشته به روی دستگاه بستنی ساز مغازه قنادی اش می‌گوید: کارمند اداره جهاد کشاورزی رشت هستم. چندی است که یک مغازه قنادی را نیز به راه انداخته ام تا کمک خرج مخارج زندگی مان باشد. همیشه این ایده در ذهنم بود که در کنار فروش شیرینی و بستنی اقدام خیری نیز انجام دهم.

این قناد با اشاره به قرار گرفتن یک بیمارستان ویژه کودکان سرطانی در مجاورت مغازه خود می‌گوید: در نزدیکی مغازه ام، یک بیمارستان ویژه کودکان سرطانی قرار دارد. روزانه تعداد زیادی کودک از کنار قنادی ما عبور می‌کنند و گاه می‌دیدم که آن‌ها با نگاهشان بستنی‌ها را دنبال می‌کنند. حتی در برخی مواقع این را دیده بودم که یک کودک برای اینکه والدینش برایش بستنی بخرند، گریه می‌کند.

خزانی کوی شاهی می‌افزاید: بسیاری از خانواده‌هایی که کودکان خود را به این بیمارستان می‌آورند دچار مشکلات مالی بسیار بوده و حتی توان خرید یک بستنی را هم ندارند.

وی با بیان اینکه " برای خوشحال کردن کودکان تصمیم به ارائه بستنی رایگان کردم" می‌گوید: تصمیم گرفتم یک نوشته را به روی دستگاه بستنی ساز مغازه ام نصب کنم تا خانواده‌ها بدانند در مغازه ما بستنی رایگان هم به کودکان داده می‌شود.

این قناد می‌افزاید: بسیاری از خانواده‌هایی که مشکلات مالی دارند به هیچ وجه حاضر به گرفتن بستنی مجانی نیستند و اجازه نمی‌دهند کودکانشان از ویژگی مغازه ما استفاده کنند، اما من و یا کارکنان مغازه اگر با این موضوع برخورد کنیم، حتما با اصرار به کودک بستنی می‌دهیم.

خزانی کوی شاهی با اشاره به تعداد بستنی‌هایی که در طول یک روز به طور رایگان به کودکان اختصاص می‌دهد می‌گوید: در طول یک روز بیش از ۱۰ بستنی رایگان به کودکان می‌دهم و هیچ گاه تعدادی مشخص برای ارائه بستنی به کودکان در نظر نگرفته ام.

وی با بیان اینکه " بستنی‌های مجانی ما مشتری خارجی هم دارد" می‌گوید: در بیمارستانی که در اطراف مغازه قنادی ما قرار دارد به این خاطر که بیمارستانی تخصصی است، کودکانی از کشور‌های آذربایجان، گرجستان و ارمنستان نیز بستری می‌شوند. در بعضی از مواقع به کودکان خارجی نیز بستنی رایگان داده ام و با این کار به دنبال آن بودم که این کودکان را برای لحظاتی هر چند کوتاه خوشحال کنم.

در خلال این گفت و گو، این قناد گذری نیز به دوران کودکی خود دارد. او به بیش از ۳۰ سال قبل باز می‌گردد. زمانی که تنها ۷ یا ۸ سال داشته است. با حسرت از آن روز‌ها یاد می‌کند و می‌گوید: پدر و مادر من کشاورز بودند و گاه پیش می‌آمد که خارج از خانه دلم می‌خواست خوراکی‌هایی که در دست سایر کودکان هست را من نیز داشته باشم، اما به دلیل مشکلات مالی، پیش آمده بود که خواسته ام محقق نشود. من تصمیم گرفتم که تا حد توانم به کودکانی که دلشان بستنی می‌خواهد کمک کنم و امیدوار هستم که در خوشحالی فروشی ما این کار محقق شده باشد.

701

کد خبر: 835627

وب گردی

وب گردی