محمدی: ناداوری و بدشانسی مانع از قهرمانی ایران شد

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با ابراز نارضایتی از عنوان چهارمی ایران در رقابت های جهانی یونان گفت: این تیم شایستگی ایستادن بر سکوی نخست را داشت، اما بدشانسی و ناداوری مانع رسیدن ایران به عنوان قهرمانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا محمدی پس از کسب عنوان چهارمی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی 2017 آتن یونان، اظهار کرد: هر چند این تیم نسبت به سال گذشته با چهار پله صعود در رده چهارم جهان قرار گرفت و از سوی دیگر با پنج مدال رنگارنگ، یک مدال بیشتر از دوره قبل گرفتیم اما از نتیجه کسب شده راضی نیستم، چرا که این تیم استحقاق ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان را داشت.

وی ادامه‌ داد: سطح رقابت‌های امسال بسیار بالا بود و کشورهای صاحب نام کشتی مثل امریکا، آذربایجان، روسیه، گرجستان و ژاپن سرمایه‌گذاری زیادی برای این رده انجام داده‌اند و هدف‌شان موفقیت در المپیک است. ما هم سعی کردیم با برنامه‌ریزی خوب بهترین نمایش را داشته باشیم اما در برخی مبارزات بدشانسی آوردیم و از سوی دیگر همه دیدند که با ناداوری حق دو کشتی گیر ما را خوردند.

محمدی تصریح کرد: اگر یکی از دو کشتی‌گیر ما که با ناداوری حق‌شان خورده شد در جدول می ماندند ما به راحتی بر سکوی نخست ایستاده بودیم.

وی با ابراز نارضایتی از قوانین جدید کشتی و برگزاری مسابقات هر وزن در دو روز، گفت‌: شرایط اصلا مساعد نیست و اکثریت کشورها از این موضوع ناراضی بودند، چرا که این شکل برگزاری باعث خستگی بیشتر کشتی‌گیران می‌شود و به لحاظ حفظ سلامتی آنها و اصول علمی روش غلطی است.

سرمربی تیم کشتی نوجوانان ایران گفت‌: امیدوارم قانون جدید در برگزاری مسابقات هر چه‌ سریع‌تر اصلاح شود، چرا که این نوع برگزاری مسابقات به کشتی جهان لطمه وارد خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه این دیدگاه و برنامه در فدراسیون کشتی وجود دارد که ما بتوانیم این نوجوانان را برای آینده آماده حضور در مسابقات مختلف کنیم. این نوجوانان پشتوانه‌های ما در رده بزرگسالان هستند و من این نوید را به همه می‌دهم که این نفرات جانشینان خوبی برای قهرمانان امروز ما هستند. ما در تیم نوجوانان و حتی در ایران، کشتی گیران بسیار خوبی داریم که می‌توانند در رده جوانان و بزرگسالان بهترین نتایج را در رقابت‌های جهانی و المپیک کسب کنند و باعث سر افرازی هر چه بیشتر کشتی ایران شوند.

607

کد خبر: 835631

وب گردی

وب گردی