حباب بازارسکه فروکش کرد/ رابطه‌ی ماه محرم و قیمت طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ایام محرم تاثیری بر قیمت طلا نخواهد داشت، بلکه نرخ طلا در بازار داخلی متاثر از قیمت ارز و نیز نرخ جهانی است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی طلا در بازار گفت: طی هفته های گذشته با توجه به تنش های سیاسی در شبه جزیره کره و نیز شرایط اقتصادی در آمریکا که به واسطه طوفان متلاطم شده بود، باعث شد که ارزش دلار تحت تاثیر قرار گیرد و روند نزولی را در پیش گیرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور ادامه داد: کاهش ارزش دلار و نیز وضع حاکم، باعث صعودی شدن قیمت طلا در بازار جهانی شد و طی هفته گذشته با افزایش 22 دلاری قیمت اونس جهانی مواجه بودیم.

او خاطرنشان کرد: افزایش قیمت طلا در بازار جهانی به انضمام افزایش نرخ ارز در داخل کشور، سبب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار تحت تاثیر قرار گیرد و با افزایش همراه شود.

کشتی آرای به تاثیر عید غدیر در بازار طلا اشاره و بیان کرد: تا حدودی تقاضا برای سکه در عید غدیر افزایش یافت اما با گذشت اعیاد و نزدیک شدن به ایام محرم تا حدودی حباب ایجاد شده در بازار سکه فروکش پیدا کرده و نرخ آن با کاهش روبرو شده است.

کشتی آرای به تاثیر ایام محرم بر بازار طلا تاکید کرد و افزود: در ایام محرم تنها کاهش تقاضا را داریم که به دلیل نبود مناسبت ها، تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود نخواهد داشت و باعث ایجاد رکود مقطعی در بازار خواهد شد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران، ایام محرم تاثیری را در قیمت طلا ایجاد نمی کند بلکه نرخ طلا در بازار داخلی متاثر از قیمت ارز و نیز نرخ جهانی است.

401

کد خبر: 835746

وب گردی

وب گردی