حال و هوای مشهد الرضا در سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع)

مشهد الرضا در سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) مسرور و غرق نور است.

به گزارش ایسکانیوز؛ در سالروز ولادت هفتمین ستاره درخشان آسمان ولایت و امامت مشهد الرضا مسرور میلاد امام موسی کاظم (ع) چراغانی و میزبان جمعیت گسترده ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) شده است که در این عید بزرگ مهمان امام هشتم (ع) شده اند و ولادت پدر بزرگوارشان را شادباش می‌گویند.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم جشن سالروز میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) امروز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مقری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.


دیشب هم در شب ولادت باب الحوائج مراسم جشنی در حرم رضوی با حضور با شکوه زائران برپا بود.


در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی برگزار شد، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به نغمه سرایی و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد فرخنده امام کاظم (ع) پرداختند.


در این مراسم باشکوه و نورانی همچنین گروه سرود «ثارالله» به اجرای برنامه تواشیح و همخوانی پرداختند و حجت الاسلام سید حمید میرباقری به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی با اشاره به حدیثی درباره امام کاظم (ع) اظهار کرد: «فیض بن مختار» در روایتی می‌گوید که من در حضور امام صادق (ع) بودم که فرزندشان موسی کاظم (ع) در سن طفولیت به آن حضرت وارد گردید. امام (ع) او را بغل کرد و صورت او را بوسه زد. سپس رو به من کرد و فرمود:: «انتم السفینة و هذا ملاحها» شما به منزله کشتی هستید و این فرزند ناخدای کشتی. هرگز کشتی بدون ناخدا به مقصد نمی‏رسد.»


سخنران حرم مطهر رضوی گفت: از این روایات به دست می‏آید که مومنان پیوسته محتاج ائمه (ع) هستند و لحظه‎ای بی‏نیاز از آن¬‌ها نیستند. زیرا ایشان مسیر هدایت بشریت هستند.


استاد حوزه خطاب به جوانان توصیه کرد: جوانان باید مراقب باشند تا لحظه‏ای از اهل بیت (ع) دور نشوند، اکنون اسباب گمراهی و ضلالت خیلی وجود دارد لذا با تبعیت از سیره اهل بیت (ع) و توسل کردن به ایشان می‏توان از خطر‌ها و فتنه‎‌های زمانه دور شد.

900

کد خبر: 835782

وب گردی

وب گردی