اقدامات آذربایجان شرقی در مبارزه با مواد مخدر به الگوی سایر استان‌ها تبدیل شود

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با کم نظیر خواندن اقدامات صورت گرفته در آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید این اقدامات الگوی عمل سایر استان‌ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مویدی صبح امروز در آیین افتتاحیه هفتمین همایش سراسری دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هتل شهریار تبریز اظهار کرد: آن دسته از اقداماتی که در آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، یا در استان‌های دیگر ندیده‌ام یا به ندرت در مناطق دیگر عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات این استان، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در آذربایجان شرقی فراهم کرده است، افزود: تبریز از گذشته‌های دور به شهر بدون گدا شهرت داشته و در سایه اقدامات سال‌های اخیر، به شهر بدون معتاد متجاهر هم مشهور شده است.

مویدی استفاده از تجارب آذربایجان شرقی را یک ضرورت برای استان‌های دیگر دانست و افزود: این همایش زمینه بسیار خوبی برای تحقق این مهم است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به بازدید اخیرش از مرکز ماده 16 تبریز اضافه کرد: کارگاه‌های اشتغال‌زایی و اقدامات موثر صیانتی در این مرکز فعال است و من در جریان این بازدید با دیدن این کارگاه‌ها احساس غرور کردم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم سالانه دو همایش سراسری با حضور دبیران شوراهای هماهنگی استان‌ها برگزار کنیم که نشست نخست امسال در تبریز در جریان است.

به گفته مویدی واقع شدن در سال نخست اجرایی شدن برنامه ششم توسعه، ایجاب می‌کند همایش‌های سالانه با این محوریت برگزار شود و در همایش تبریز هم در تلاش هستیم آیین نامه‌های احکام اجرایی برنامه ششم پس از چکش کاری و تبادل نظرات ابلاغ شود.

901

کد خبر: 835785

وب گردی

وب گردی