اقدامات آذربایجان شرقی در مبارزه با مواد مخدر الگوی سایر استان‌ها باشد

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با کم نظیر خواندن اقدامات صورت گرفته در آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید این اقدامات الگوی عمل سایر استان‌ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مویدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از موادمخدر در جامعه اظهار کرد: نقش رسانه در عصر حاضر بی‌بدیل بوده و رسانه به عنوان بهترین و امن‌ترین مسیری است که می‌تواند افکار عمومی را نسبت به حوادث و تهدیدات مصون سازد و این رسالت خدادادی است که باید به نحو احسن انجام دهند.

وی اظهار کرد: آن دسته از اقداماتی که در آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، یا در استان‌های دیگر ندیده‌ام یا به ندرت در مناطق دیگر عملیاتی شده است.

مویدی با بیان اینکه اقدامات این استان، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در آذربایجان شرقی فراهم کرده است، افزود: تبریز از گذشته‌های دور به شهر بدون گدا شهرت داشته و در سایه اقدامات سال‌های اخیر، به شهر بدون معتاد متجاهر هم مشهور شده است.

وی افزود: در راستای پیشگیری از اعتیاد وحدت و انسجام شکل گرفته که امید است از آن در آینده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کل کشور استفاده کرد.

مویدی با اشاره به نگهداری ۵۰۰ نفر در مرکز شامل ماده ۱۶ استان آذربایجان‌شرقی و ایجاد اشتغال برای آنها ابراز کرد: این مرکز با رعایت تمام مسائل بهداشتی و ایده‌های مطلوب و جواب‌ده مداخلات زیادی برای پاکسازی و جمع‌آوری معتادین متجاهر کرده است.

وی به آغاز برنامه ششم اشاره کرد و گفت: در اجرای برنامه ششم، نگاه به عملکرد گذشته و برنامه‌های آتی خواهیم داشت و تبادل اطلاعات و آموزشی و برپایی کارگاه آموزشی برای ارتقاء و کیفیت را مدنظر خواهیم داشت.

به گفته مویدی واقع شدن در سال نخست اجرایی شدن برنامه ششم توسعه، ایجاب می‌کند همایش‌های سالانه با این محوریت برگزار شود و در همایش تبریز هم در تلاش هستیم آیین نامه‌های احکام اجرایی برنامه ششم پس از چکش کاری و تبادل نظرات ابلاغ شود.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه عموم بیماران در امر اعتیاد در بخش مواد سنتی است و البته مواد صنعتی پاشنه آشیل تمام کشورها شده است ، ادامه داد: دغدغه گسترش مواد صنعتی در کشورها وجود داشته و آسیب بزرگی به سرمایه یک کشور می‌زند و با اینکه هنوز استفاده از مواد سنتی غلظت بیشتری از مواد صنعتی دارد ولی نباید از آن نیز غافل شویم.

وی گفت: باید رسانه‌ها با نگاه درست و مطلوب وارد موضوع اعتیاد شوند همچنین ستاد مبارزه با موادمخدر نیز تلاش به ایجاد نگاه همگانی در جامعه برای کاهش شیب اعتیاد در کشور دارد.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه خوشبختانه اعتیاد زنان دارای شیب تندی در کشور نبوده و فقط کمتر از نیم درصد جمعیت را معتاد زن تشکیل داده که آن هم در طی چند سال مشاده شده است که در کل می‌توان گفت ۹۹/۵ درصد زنان پاک هستند.

مویدی در پایان یادآور شد: در سال‌جاری ۳۶۷ تن از انواع مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه خود رشد ۱۱ درصدی را شاهد هستیم که نشان از نگاه جدی و برخوردی در زمینه اعتیاد و پیشگیری از آن بوده است.

همایش دو روزه سراسری دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هتل شهریار تبریز تا فردا سه‌شنبه در جریان است.

902/900

کد خبر: 835851

وب گردی

وب گردی