صدور روادید اربعیین برای اتباع کشورهای ثالث از سفارت عراق  ممنوع است

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد : با توجه به تفاهمی که میان دو کشور شکل گرفته است مقرر شده تا اتباع ثالث از کنسولگری های موجود در کشور خود، روادید اربعین را تهیه کنند و صدور هرگونه برای اتباع دیگرکشورها از سوی سفارت عراق ممنوع است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ؛ راجح الموسوی سفیر عراق در کشورمان در مراسم صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی، در محل سفارت عراق در تهران گفت:همه از اهمیت این رخداد تاریخی اطلاع داریم و باید در خصوص مراسم اربعین حسینی دست به دست هم دهیم و مثل سال های قبل بسترهای حضور زائرین در عتبات را فراهم سازیم.
وی همچنین افزود : ما در راستای اهمیت تاریخی و مقدس بودن اربیعین و روابط بین ایران و عراق باید تصمیمات شجاعانه بگیریم چرا که راحتی سفر بین ایران و عراق وورود میلیون ها زائر میتواند به سنبل تعامل میان این دو کشور تبدیل شود.
راجح الموسوی خاطر نشان کرد : ما میتوانیم با نگاه به تعداد ورود زائرین در این رخداد به میزان توسعه و مناسبات بین دو کشور پی ببریم .
سفیر عراق در تهران اظهار داشت : روابط بین کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق باعث شده تا برخی از دستورالعمل ها برای صدور روادید به شکل مباحث مثبتی صورت گیرد ضمن آن که صداقتی از سوی ایران دیده شد که از احساس مسئولیت بالای مقامات ایرانی است .
همچنین در ادامه آقا بابایی دبیر ستاد اربعین در ارتباط با برگزاری این جلسه و تعامل بین ایران و عراق در خصوص برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اربعین گفت: این اتفاق ماحصل سال ها تفاهم بین ما و عراق است ضمن آن که در این خصوص تفاهم نامه های مشترک میان وزرای ایران و عراق در خصوص این رخداد به امضا رسیده است.
وی در ادامه گفت : خوشبختانه ایران و عراق در خصوص برگزاری مراسم اربعین ارتباط و نشست های مستمری صورت گرفته تا بتوانیم هر سال بهتر از سال گذشته این مراسم را با شکوهتر برگزار کنیم.
آقا بابایی همچنین گفت خوشبختانه امسال حسب برنامه ریزی های انجام شده وضعیت تردد وحضور زائرین و صدور ویزا وضعیت مطلوب تری نسبت به سال های گذشته صورت گرفته شده است.
دبیر ستاد اربعین در خصوص تقسیم بندی استان ها برای خروج ار مرز ایران گفت: از ابتدای هفته آینده اسامی استان هایی که در طرح تقسیم بندی مرزی برای خروج زائرین اربعین از سراسر کشور اعلام خواهد شد.
آقا بابایی در ادامه با اشاره به این که طبق توافق طرفین ایرانی و عراقی در خصوص حضور اتباع ثالث از کشور های دیگر گفت: با توجه به تفاهمی که میان دو کشور شکل گرفته است مقرر شده تا اتباع ثالث از کنسولگری های موجود در کشور خود، روادید اربعین را تهیه کنند و صدور هرگونه برای اتباع دیگرکشورها از سوی سفارت عراق ممنوع است.

کد خبر: 835994

وب گردی

وب گردی